Ελλάδα » Εισαγγελική παρέμβαση για την αυτοκτονία του 15χρονου

Εισαγγελική παρέμβαση για την αυτοκτονία του 15χρονου

Εισαγγελική παρέμβαση για την αυτοκτονία του 15χρονου

Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ηλίας Ζαγοραίος για την υπόθεση του 15χρονου μαθητή ο οποίος βρέθηκε απαγχονισμένος στο μπαλκόνι του σπιτιού του, στην Αργυρούπολη, τα ξημερώματα της Κυριακής.

Το σημείωμα που άφησε πίσω του, σε συνδυασμό με πληροφορίες που υπήρχαν για εκφοβισμό (bullying) από συνομηλίκους του, σηματοδοτούν τις έρευνες των αστυνομικών.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο νεαρός μαθητής κατονομάζει έξι συμμαθητές του ενώ χαρακτηριστικό είναι το σημείωμα που άφησε στους γονείς του, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Με κατέστρεψαν. Καταστρέψτε τους».

Ο κ. Ζαγοραίος ανέθεσε τη διενέργεια της έρευνας στην εισαγγελέα ανηλίκων η οποία αναμένεται να αρχίσει την εξέταση μαρτύρων προκειμένου να χυθεί φως στους λόγους που οδήγησαν στην αυτοχειρία το 15χρονο παιδί, καταλογίζοντας τυχόν ποινικές ευθύνες.

«Όσα έχουμε κάνει δεν είναι αρκετά»

Η είδηση συγκλονίζει αλλά και υπογραμμίζει την ανάγκη συνεχούς εγρήγορσης από την πλευρά της πολιτείας, του σχολείου, της οικογένειας για την αντιμετώπιση ενός επικίνδυνου κοινωνικού φαινομένου.

«Είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε ότι έχουμε κάνει σημαντικά βήματα, ως κοινωνία και ως θεσμοί κοινωνικοποίησης των νέων, για την αντιμετώπιση του bullying» λέει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων o αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Παύλος Χαραμής για να συμπληρώσει: «Και προκύπτει ένα περιστατικό όπως αυτό της αυτοκτονίας του 15χρονου έφηβου να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά της αμεριμνησίας μας και να μας δείξει πως όσα έχουμε κάνει δεν είναι αρκετά. Όσο παραμένουν ακόμα άγνωστες βασικές πτυχές του δράματος που έλαβε χώρα στα νότια προάστια της Αθήνας κάθε ενδεχόμενο παραμένει ανοιχτό.

Εκείνο όμως που δεν επιδέχεται αντίρρηση είναι πως πρώτος στόχος και πρώτη προτεραιότητα της παιδείας του νέου ανθρώπου πρέπει να είναι ο σεβασμός της ανθρώπινης ζωής και γενικότερα η διασφάλιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Με ένα ακραία ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό σύστημα, που αρδεύεται από μια εξίσου ανταγωνιστική κοινωνία, με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας και της σύγχρονης τεχνολογίας να παρέχουν συστηματικά πλήθος αρνητικών παραδειγμάτων, δεν είναι δυνατό να διασφαλιστεί αυτός ο στόχος. Χρειάζεται να εντείνουμε τις προσπάθειές μας τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Η Θεματική Εβδομάδα υπήρξε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, που πρέπει να συμπληρωθεί με πιο ολοκληρωμένες και συστηματικές παρεμβάσεις. Και κυρίως με τη στενότερη συνεργασία σχολείου και οικογένειας».

Διαβάστε επίσης: