Υγεία » Δροσερές συστάσεις καλής θρέψης για το φετινό καλοκαίρι
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ SUMMER 2018: ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ

Δροσερές συστάσεις καλής θρέψης για το φετινό καλοκαίρι

Δροσερές συστάσεις καλής θρέψης για το φετινό καλοκαίρι

Γράφει η Αλεξία Κατσαρού

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος PHD, Επιστημονικό Κέντρο Σύγχρονης Διαιτολογίας & Διατροφικής Υποστήριξης

Το καλοκαίρι για τους περισσότερους αντιπροσωπεύει μία εποχή ανέμελης διάθεσης, διακοπών, καλοπέρασης και φυσικά μία ευκαιρία για κολύμπι και άλλες δραστηριότητες. Πράγματι, στην καλή της εκδοχή, η εποχή αυτή μας προδιαθέτει να χαλαρώσουμε και να ασχοληθούμε περισσότερο με τους εαυτούς μας και το σώμα μας. Έχουμε το χρόνο και τη διάθεση να ασχοληθούμε περισσότερο με τη σωστή θρέψη, την άσκηση και την ξεκούρασή μας. Από την άλλη, για κάποιους οι υψηλές θερμοκρασίες, αλλά και η διαφοροποίηση του συνηθισμένου προγράμματος καθημερινότητας μπορεί ενίοτε να θέτουν μικρά εμπόδια στην επίτευξη των παραπάνω στόχων.

Σε γενικές γραμμές, είναι καλό να έχουμε στο νου μας ότι τα βασικά διατροφικά ζητούμενα του καλοκαιριού είναι τα ακόλουθα: Καλή ενυδάτωση – Πρόσληψη αντιοξειδωτικών ουσιών – Ισορροπημένες ποσότητες τροφής (ώστε να μην κουράζετε τον οργανισμό σας με βαριά και μεγάλα γεύματα).

Η παραπάνω τριάδα θα βοηθήσει τον οργανισμό μας να ανταπεξέλθει στις υψηλές θερμοκρασίες, την ηλιακή ακτινοβολία, αλλά και στην – ευχάριστη – κούραση των μετακινήσεων. Επιπλέον, η σωστή θρέψη, που το καλοκαίρι στη χώρα μας είναι πιο εύκολη από ποτέ λόγω της αφθονίας φρέσκων φυσικών τροφών, μαζί με τις περισσότερες ευκαιρίες για κολύμπι και άσκηση μας προετοιμάζουν για πιο μόνιμες αλλαγές τρόπου ζωής από το Φθινόπωρο!

KAËÏÊÁÉÑÉÍÅÓ ÅÉÊÏÍÅÓ - ÁÃ.ÃÅÙÑÃÉÏÓ ÅÕÂÏÉÁÓ - ÓÔÉÃÌÉÏÔÕÐÁ.

Τι θα μπορούσατε, λοιπόν, να έχετε υπ’ όψιν αναφορικά με τις διατροφικές σας επιλογές φέτος το καλοκαίρι;

  1. Καλή ενυδάτωση
  • Βασίστε όλα σας τα γεύματα σε πολύχρωμα και άφθονα λαχανικά και φρούτα εποχής. Αποτελούνται κατά 85-90% από νερό και περιλαμβάνουν κάλιο και μαγνήσιο
  • Επιλέξετε δροσερά ροφήματα όπως μεταλλικό νερό ή σόδα με αρκετό στυμμένο λεμόνι ή πορτοκάλι ή χυμό ρόδι, κρύο τσάι (χωρίς ζάχαρη), 1-2 μερίδες καφέ με πάγο (αν είναι κάτι που το συνηθίζετε)
  • Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο, καθώς εντείνει την αφυδάτωση
  • Σας προτείνω να μην περιμένετε να διψάσετε. Είναι σημαντικό να κρατάτε ένα καλό και σταθερό επίπεδο ενυδάτωσης καθόλη τη διάρκεια της ημέρας

 

  1. Πρόσληψη αντιοξειδωτικών

Ό,τι πιο εύκολο το καλοκαίρι. Κάθε σας γεύμα είναι σημαντικό να περιλαμβάνει αρκετά από αυτά, καθώς προστατεύουν το δέρμα και τα κύτταρά μας από καρκινογόνους παράγοντες, όπως η ηλιακή ακτινοβολία.

  • Το πορτοκαλί, το σκούρο πράσινο, το κίτρινο, το μωβ και το κόκκινο χρώμα είναι ενδεικτικά της ύπαρξής αντιοξειδωτικών στη φυσική τροφή. Έτσι, επιλέξτε καθημερινά πεπόνι, καρπούζι, βερίκοκα, βανίλιες, νεκταρίνια, ντομάτες, πράσινες πιπεριές, μελιτζάνες (πλούσιες πηγές βιταμίνης C, Α, Κ, λυκοπενίου, β-καροτενίου)
  1. Συχνά, μικρά και ελαφρά γεύματα

Το συστήνουμε για όλο το χρόνο, αλλά πόσο μάλλον το καλοκαίρι. Σε συνδυασμό με τις δύο παραπάνω συστάσεις, επιλέξτε

  • Σαλάτες – γεύματα και κρύα ελαφριά πιάτα
  • Φρουτοσαλάτες και φρέσκους φρουτοχυμούς
  • Έξυπνα σνακ (από το σπίτι) για την παραλία. Προσπαθήστε να τρώτε κάθε 3 ώρες
  • Επιλέξτε να καταναλώνετε το μαγειρεμένο ή «κυρίως» γεύμα σε ένα δροσερό μέρος
  • Επιλέξτε ελαφριά μαγειρεμένα φαγητά. Προτιμήστε το ωμό ελαιόλαδο
  • Προτιμήστε να τοποθετήσετε το γλυκό ή παγωτό σας σε μικρή ποσότητα σαν «επίλογο» κάποιου από τα 4-5 γεύματα που θα κάνετε μέσα στη μέρα, και όχι ως αντικατάστασή τους.

Η ακολούθηση των παραπάνω συστάσεων θα σας βοηθήσουν να απολαύσετε ακόμη περισσότερο ένα δροσερό, γεμάτο ενέργεια και καλή διάθεση φετινό καλοκαίρι!

ΠΗΓΗ: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ SUMMER 2018

Διαβάστε επίσης: