Πολιτισμός » Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη: «Με τον πολιτισμό υπάρχει ελπίδα…»
Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗ LARISSANET

Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη: «Με τον πολιτισμό υπάρχει ελπίδα…»

Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη: «Με τον πολιτισμό υπάρχει ελπίδα…»

«Το Θεσσαλικό Θέατρο θα ανθεί όλο και περισσότερο. Είναι πραγματικά μεγάλη μου χαρά που δουλεύω εδώ καθώς έχει μια πολύ μεγάλη ιστορία»

Του Πάνου Γαρουφαλιά

Το Θεσσαλικό Θέατρο μετά από πολλά χρόνια θα παίξει ξανά στο Κηποθέατρο την 1η Ιουλίου με το έργο «Από το γάμο στο διαζύγιο;» του Ζωρζ Φεϋντώ. Το έργο περιλαμβάνει τα δύο μονόπρακτα: «Η εφτάψυχη πεθερά» και «Η δυσκοιλιότητα του μπέμπη». Είναι η ξεκαρδιστική αφήγηση των καταστάσεων που ζει ένα παντρεμένο ζευγάρι χωρίς, αλλά και με παιδί. Την σκηνοθεσία υπογράφει η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη, η οποία μιλάει στη Larissanet για αυτές τις ανατρεπτικές καταστάσεις οι οποίες δείχνουν το πόσο σύγχρονο είναι ένα έργο που γράφτηκε το 1910. Αναφέρεται στα σημερινά ζευγάρια και εξηγεί γιατί θα μπορούσε να είναι ένας… οδηγός επιβίωσης για όποιο επιθυμεί το γάμο.

Το έργο «Από το γάμο στο διαζύγιο;» έρχεται στο Θεσσαλικό Θέατρο. Αυτή την φάρσα που εσείς σκηνοθετείτε πόσα σημερινά στοιχεία έχει;

Δυστυχώς είναι πολύ σημερινό (γέλια). Tα δύο μονόπρακτα του Ζωρζ Φευντώ είναι γραμμένα το 1910 και έχουν πάρα πολύ χιούμορ. Η ανθρώπινη φύση, δεν αλλάζει. Μπορεί ν’ αλλάζουν οι εξωτερικές συνθήκες, μπορεί ν΄ αλλάζουν οι κοινωνικές συνθήκες, η βασική δομή του ανθρώπου, δεν αλλάζει. Αυτά τα δύο μονόπρακτα αφορούν στις σχέσεις του ζευγαριού και τις σχέσεις της οικογένειας. Το ζευγάρι το συναντάμε λίγα χρόνια παντρεμένο και στην συνέχεια το βλέπουμε να έχει και παιδιά. Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι ότι αυτά που τους συμβαίνουν τότε, συμβαίνουν και σήμερα σε ένα ζευγάρι. Πως για παράδειγμα όταν το ζευγάρι έχει ένα παιδί και η σχέση έχει εξασθενήσει. Οπότε το παιδί δρα καταλυτικά σε αυτή τη σχέση. Έτσι δημιουργούνται ένταση και καυγάδες στο ζευγάρι. Στην πρώτη φάση που το ζευγάρι είναι χωρίς παιδί, που ο σύζυγος έχει βγει και έχει ξενυχτήσει, βλέπεις αυτούς τους ανθρώπους από το τίποτα να ξεκινάνε έναν καυγά, καθώς στην πραγματικότητα δεν δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον ο ένας για τον άλλον.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η παράσταση είναι οδηγός επιβίωσης για κάποιον που θα ήθελε να παντρευτεί;

Τώρα δεν νομίζω ότι επιβιώνει κανείς έτσι κι αλλιώς (γέλια). Θέλω να πω ότι αν επιβιώσεις στη σχέση θα επιβιώσεις και στο γάμο. Δεν νομίζω ότι ο γάμος χωρίς παιδί έχει πολύ μεγάλη διαφορά από τη σχέση. Όσο μεγαλύτερη οικειότητα αποκτά το ζευγάρι εκεί κάποια πράγματα ξεφεύγουν… Αν καταφέρεις σε μια μακρόχρονη σχέση και διατηρήσεις κάποια όρια τότε θα τα διατηρήσεις και στο γάμο. Όταν όμως έρχεται το παιδί εκεί όλα αλλάζουν.

ΡΟΥΜΠΙΝΗ ΜΟΣΧΟΧΩΡΙΤΗ (2)

Σήμερα να θυμίσω ότι τα ζευγάρια και λόγω της κρίσης διαπληκτίζονται και βέβαια δοκιμάζονται οι σχέσεις μέσα σε αυτή την κατάσταση. Πώς το έργο έρχεται στο σήμερα;

Ο Φευντώ έχει πιάσει την ανθρώπινη φύση. Όταν το έργο μεταφράζεται στα ελληνικά καταλαβαίνεις ότι ήδη προσαρμόζεται στην ελληνική πραγματικότητα. Στην Ελλάδα υπάρχουν χωρισμένα ζευγάρια, αλλά από την άλλη βλέπεις και πολλά ζευγάρια να παντρεύονται, κάνοντας παιδιά σε νεαρή ηλικία όπως παλαιότερα. Υπάρχει αυτή η διττή εικόνα. Είχαμε στα χέρια μας μια καλή μετάφραση, την οποία δούλεψαν και οι ηθοποιοί πάρα πολύ. Έτσι έχουμε καταφέρει να κρατήσουμε τα στοιχεία της εποχής, αλλά όλη η όψη της παράστασης να είναι σύγχρονη. Οι ερμηνείες είναι σύγχρονες καθώς οι ηθοποιοί είναι καλοί, νέοι αλλά και έμπειροι. Άρα δεν υπήρχε η δυσκολία να μεταφερθούμε στο σήμερα.

Αυτός που θα έρθει στην παράσταση θέλει να γελάσει. Πως θα το καταφέρετε; Είναι κάτι που ζητάει ο Έλληνας.

Ο Φευντώ έγραφε κωμωδίες. Αν βρεις το ρυθμό του και πατήσεις πάνω σε αυτό σε οδηγεί το κείμενο. Όταν έχεις πάρα πολύ καλούς ηθοποιούς σε οδηγούν κι αυτοί στην μορφή της παράστασης. Ελπίζουμε ο θεατής να γελάσει πάρα πολύ. Εμείς πραγματικά γελάμε πολύ στις πρόβες.

Αυτή είναι η πρώτη παράσταση με την οποία το Θεσσαλικό Θέατρο ξαναγυρίζει μετά από χρόνια στο Κηποθέατρο.  Πόσο σημαντικό είναι όλο αυτό;

Επειδή κι εγώ έχω ασχοληθεί με τα ΔΗΠΕΘΕ και από «συνδικαλιστικής» άποψης, αλλά και ως αναπληρώτρια στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, γνωρίζω ότι για πολύ καιρό εξασθένησαν τα περιφερειακά θέατρα. Είναι πάρα πολύ σημαντικό το να τα αναλάβουν άνθρωποι που έχουν το κέφι, την όρεξη και τις γνώσεις ώστε να ξαναφέρουν και στην περιφέρεια το ποιοτικό και καλό θέατρο. Από την άλλη πρέπει να συνενώσουν τις δυνάμεις που υπάρχουν στην επαρχία. Το ότι η κα Σπανού έχει αναλάβει το Θεσσαλικό Θέατρο, που έχει και τις γνώσεις και την όρεξη να το κάνει είναι πολύ σπουδαίο. Για εμένα ότι ξαναπάει στο Κηποθέατρο δεν είναι έκπληξη, αλλά κάθε χρόνο θα είναι εκεί, ενώ θα πάει και στην Επίδαυρο. Το Θ.Θ. θα ανθεί όλο και περισσότερο. Είναι πραγματικά μεγάλη μου χαρά που δουλεύω εδώ καθώς έχει μια πολύ μεγάλη ιστορία. Μιλήσατε πριν για την κρίση. Ο πολιτισμός είναι μια καλή λύση για την κρίση. Αν ενώσουμε τις δυνάμεις και φέρουμε παντού τον πολιτισμό, υπάρχει ελπίδα…

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Διαβάστε επίσης: