Απόψεις » Μπεχλιβάνος Χ. » Δρόμοι μετά το Λύκειο… Του Χρήστου Μπεχλιβάνου
ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ

Δρόμοι μετά το Λύκειο… Του Χρήστου Μπεχλιβάνου

Δρόμοι μετά το Λύκειο… Του Χρήστου Μπεχλιβάνου

Εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι τα παιδιά να ζήσουν το όνειρό τους στα Πανεπιστήμια και μετά στον επαγγελματικό στίβο και στην πραγματική ζωή»

Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών εξετάσεων, νωρίτερα φέτος από κάθε χρονιά, οι υποψήφιοι σχεδιάζουν την επόμενη ημέρα τους. Όσοι έγραψαν καλά και πιάνουν το στόχο τους με ιδιαίτερη προσοχή θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τις επόμενες ημέρες και ετοιμάζονται να ζήσουν το όνειρό τους. Μην ξεχνάμε ότι βάσει των στατιστικών στοιχείων οι τρεις στους τέσσερις υποψηφίους παίρνουν το εισιτήριο για μια Σχολή Πανεπιστημίου ή Α/ΤΕΙ της χώρας. Κι όσοι δεν τα καταφέρουν, κάνουν σχέδια για ένα νέο ξεκίνημα σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια, κολέγια, ΙΕΚ, επαγγελματικές σχολές κ.ά.

Εκεί που θα πρέπει να σταθούν όλοι είναι να ξεκαθαρίσουν, έστω και τώρα, είναι τι επιδιώκουν από τις σπουδές τους. Για παράδειγμα ένα πτυχίο με αντίκρισμα στην αγορά εργασίας ή σπουδές για να διευρυνθούν οι ορίζοντες ή συνδυασμός και των δύο. Η πρόκληση για άλλους παραμένει κρυστάλλινη και για ορισμένους θολή και με πολλές παρεμβάσεις, κυρίως από το οικογενειακό περιβάλλον. Εκείνοι όμως που θα σπουδάσουν είναι τα παιδιά κι όχι οι πατεράδες και οι μητέρες τους. Έτσι, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι οι υποψήφιοι γνωρίζουν τα συν και τα πλην τους σπουδών που θα επιλέξουν και τι επιλογές έχουν μετά το πέρας των σπουδών τους. Κι αν όχι και τώρα, στο παρά πέντε, έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν, να αναθεωρήσουν σκέψεις και να διαλέξουν τη σταδιοδρομία τους. Εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι τα παιδιά να ζήσουν το όνειρό τους στα Πανεπιστήμια και μετά στον επαγγελματικό στίβο και στην πραγματική ζωή.

Το γράφω και το τονίζω διότι καθημερινά συνομιλώ με γονείς και πολλοί ακόμα και στις μέρες μας επιθυμούν τα βλαστάρια τους να σπουδάσουν αυτό που δεν κατάφεραν οι ίδιοι ή να δουν τα παιδιά τους να σταδιοδρομούν με βάση τις δικές τους και μόνο επιθυμίες. Δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη εάν για παράδειγμα ένα παιδί σπουδάσει χημικός, διότι λατρεύει την επιστήμη, ότι θα αποκατασταθεί επαγγελματικά την επόμενη ημέρα, δηλαδή θα διοριστεί στο δημόσιο, αλλά ήδη θα έχει ζήσει το μύθο του, τον οποίο μπορεί να εξελίξει με μεταπτυχιακά, διδακτορικές διατριβές κ.ά. και να διεκδικήσει σπουδαίες θέσεις στον ιδιωτικό τομέα ή σε μεγάλους εγχώριους ή διεθνείς οργανισμούς.

Η ελληνική οικογένεια, κυρίως των μεσαίων στρωμάτων, στερήθηκε πάρα πολλά για να γεμίσει η χώρα μας γιατρούς και δικηγόρους κι άλλες «λαμπερές» ειδικότητες. Οι καιροί άλλαξαν, η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και συμπαρασύρει μαζί της σπουδές και καριέρες. Ότι και να σπουδάσει κανείς πια δεν είναι αρκετό, εάν δεν το ενισχύει και δεν το υποστηρίζει για μια ολόκληρη ζωή. Οι νέοι που θα αποφασίσουν αυτές τις μέρες θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις επιταγές της σύγχρονης εποχής μας, χωρίς να παραμερίζουν τα προσόντα και τα θέλω τους.

Η Ελλάδα τις προηγούμενες δεκαετίες γέμισε επιστήμονες που δεν μπορεί στις μέρες μας να απορροφήσει και «τα μυαλά της χώρας», λόγω και της κρίσης, αναζητούν κυρίως εργασία σε χώρες του εξωτερικού. Οι συνθήκες μεταβάλλονται διαρκώς, η χώρα μας βγαίνει από τα μνημόνια και η ανάπτυξη θα αρχίσει να διαφαίνεται σε όλους τους τομείς, με πυλώνες ενέργεια, πρωτογενή τομέα και τουρισμό,  προσφέροντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Τις προκλήσεις των επόμενων δεκαετιών θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι που σήμερα περιμένουν με αγωνία τις βαθμολογίες τους. Ας τους στηρίξουμε να ζήσουν τις επιθυμίες τους και να διαμορφώσουν τις συνθήκες που θα αναδείξουν τις δεξιότητές τους. Όλα αυτά τα παιδιά είναι εθνικό κεφάλαιο όποιο δρόμο κι αν πάρουν μετά το Λύκειο.

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET 

Διαβάστε επίσης: