Συνεντεύξεις » Κώστας Αποστολάκης: «Είναι δύσκολο να κάνεις το θεατή να γελάσει»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Κώστας Αποστολάκης: «Είναι δύσκολο να κάνεις το θεατή να γελάσει»

Κώστας Αποστολάκης: «Είναι δύσκολο να κάνεις το θεατή να γελάσει»

Συνέντευξη στον Πάνο Γαρουφαλιά

Ο γνωστός ηθοποιός Κώστας Αποστολάκης από τους πρωταγωνιστές της νέας παράσταση του Θεσσαλικού θεάτρου μιλάει για το έργο που περιγράφει καταστάσεις που συμβαίνουν στο σπίτι μας.

Με μια παράσταση, την κωμωδία του Ζωρζ Φευντώ «Από το γάμο στο διαζύγιο;» που περιλαμβάνει τα δύο μονόπρακτα: «Η εφτάψυχη πεθερά» και «Η δυσκοιλιότητα του μπέμπη», το Θεσσαλικό Θέατρο επιστρέφει στο Κηποθέατρο με μια καλοκαιρινή παράσταση μετά από χρόνια. Η πρεμιέρα θα γίνει την 1η Ιουλίου και αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των Λαρισαίων.

Ο Κώστας Αποστολάκης μιλάει στη Larissanet για την παράσταση στην οποία συμπρωταγωνιστούν η Ευγενία Δημητροπούλου και ο Λαρισαίος Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος. Ο γνωστός ηθοποιός αναφέρεται στις καταστάσεις που εκτυλίσσονται στην παράσταση και προκαλούν το ενδιαφέρον των θεατών καθώς είναι σκηνές από την δική τους καθημερινότητα. Όμως αναφέρεται και στο πόσο η ψυχοσύνθεση του θεατή άλλαξε με την κρίση γεγονός που τον κάνει να γελά όλο και πιο δύσκολα.

«Από το γάμο στο διαζύγιο;». Πείτε μου για το έργο που ανεβαίνει στο Κηποθέατρο.

Είναι δύο μονόπρακτα που έχουν ενωθεί. Ασχολείται με τη συζυγική ζωή και τα προβλήματα που έχουμε μέσα στο σπίτι τα οποία βιώνει κάθε άντρας και γυναίκα. Μιλάμε για προβλήματα καθημερινής φύσεως. Αυτά τα προβλήματα είναι τρόπος… μανούρας, αλλά και τρόπος επικοινωνίας επίσης. Μετά από 20-25 χρόνια γάμου, επειδή δεν έχεις κάτι άλλο να πεις το λες με διαξιφισμό.

Το έργο είναι πολύ «φρέσκο» έργο δηλαδή;

Μπορεί να γράφτηκε το 1907 αλλά πραγματικά λόγω των καταστάσεων πρόκειται για ένα πολύ «φρέσκο» έργο. Το έργο είναι λαϊκό. Όταν λέω λαϊκό δεν το λέω με την κακή έννοια. Το θέατρο πρέπει να είναι λαϊκό και πρέπει να αφορά όχι τους λίγους αλλά να αφορά το 90% των θεατρόφιλων. Όποιος έρθει- άντρας ή γυναίκα- θα ταυτιστεί με τους ήρωες καθώς θα βρουν κοινά σημεία με το σπίτι τους όταν η πόρτα κλείνει και σβήνει το φως.

Τι κωμικοτραγικές θα βιώσουν οι θεατές;

Γίνεται χαμός πραγματικά. Να πως μόνο για τον Φευντώ, ότι είναι σαν να τον γνωρίζω γιατί καταλαβαίνω κάθε φράση του, κάθε ατάκα του, καθώς μου είναι τόσο γνώριμος σε εμένα και πραγματικά μου πάει πολύ σαν ψυχοσύνθεση. Εκπληκτική είναι και η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη καθώς μας δίνει τις καλύτερες απόψεις της και τις καλύτερες γνώμες, για να γίνει η παράσταση άρτια.

press©stavroshabakis-6

Φαίνεται ότι υπάρχει πραγματικά πολύ γέλιο στη παράσταση. Πόσο σημαντικό είναι να παράγει γέλιο το θέατρο σε μια περίοδο, που δεν γελάμε λόγω της κρίσης.

Επειδή ζούμε πιεσμένα τα 6 τελευταία χρόνια, γίνονται πιο πολλές κωμωδίες από δράματα στο θέατρο. Το να κάνεις τον άλλον να κλάψει, είναι εύκολο. Όταν βγει από το σπίτι του θέλει να ξεδώσει, θέλει να γελάσει. Ξέρετε πόσο δύσκολο να κάνεις τον θεατή να γελάσει. Γελάει όλο και πιο δύσκολα. Έχει πολλά προβλήματα και είναι πολύ δύσκολο να τον βγάλεις από την καθημερινότητά του και το ψυχολογικό βάρος που αυτή του προκαλεί και να τον κάνεις να νιώσει ωραία.

Πόσο δύσκολο λοιπόν είναι για έναν ηθοποιό να βάλει αυτόν τον άνθρωπο με τα σοβαρά προβλήματά του μέσα σε μια νέα εύθυμη κατάσταση;

Εμείς θα τον κάνουμε μέσα σε δύο ώρες να φύγει από την καθημερινότητά του. Θα τον τραβήξουμε από την κατάσταση που ζει καθώς βλέποντας την παράσταση θα νιώθει ότι κάνει… μπανιστήρι, δηλαδή ότι βλέπει από την κλειδαρότρυπα. Αυτό στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση είναι τραβηχτικό, πάρα πολύ. Δηλαδή θέλεις να δεις τι γίνεται στο άλλο σπίτι. Εκεί θα διαπιστώσει ότι τα προβλήματα τα δικά του είναι πολύ πιο μικρά από αυτά που συμβαίνουν στους πρωταγωνιστές του έργου. Η κωμωδία είναι υπερπαιγμένο δράμα. Γελάς πάρα πολύ με κάτι τραγικό που συμβαίνει στον άλλον. Αν συνέβαινε σε εσένα θα ήταν για κλάματα, αλλά όταν το βλέπεις στον άλλον είναι αστείο. Η παράσταση θα τραβήξει το θεατή μέσα στο έργο και θα τον κάνει να κρατηθεί για κάποιες εβδομάδες φτιάχνοντας την ψυχολογία του.

Πόσο σημαντικό είναι το Θ.Θ. να ανεβάζει τέτοιες παραστάσεις και να κάνει τέτοιο έργο;

Μου δίνεις την ευκαιρία να ευχαριστήσω την Κυριακή Σπανού, την Καλλιτεχνική Διευθύντρια του θεσσαλικού θεάτρου. Όταν την γνώρισα είδα ένα άνθρωπο «πορωμένο» με το θέατρο, αγαπάει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ και την Λάρισα και «τρέχει» πάρα πολύ. Έχει οραματιστεί το Θ.Θ να ανέβει και να φτάσει στις παλιές του εποχές. Από τη  άλλη κανένας δεν ξεχνά τον Κώστα Τσιάνο, με τον οποίο έχω δουλέψει. Ο άνθρωπος αυτός είναι ο ορισμός του θεάτρου όχι μόνο για τη Λάρισα, αλλά για όλη την Ελλάδα. Η κα Σπανού θέλει να το ανάγει το Θ.Θ. στις παλιές του εποχές. Το Θεσσαλικό έχει να κάνει 7-8 χρόνια καλοκαιρινή περιοδεία. Να θυμίσω ότι του αξίζει αυτή η άνοδος καθώς έχει βγάλει πληθώρα ηθοποιών και σκηνοθετών και έχει κάνει ιστορικές θεατρικές παραστάσεις. Πιστεύω ότι και η δική μας παράσταση θα μείνει στα πρακτικά της ιστορίας του Θεσσαλικού θεάτρου.

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

 

Διαβάστε επίσης: