Ελλάδα » Πρωτιά της Ελλάδας στη μείωση θανατηφόρων τροχαίων

Πρωτιά της Ελλάδας στη μείωση θανατηφόρων τροχαίων

Πρωτιά της Ελλάδας στη μείωση θανατηφόρων τροχαίων

Να και ένα καλό νέο! Τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων παρουσίασε η Ελλάδα για το διάστημα 2010-2017.

Πολύ θετικά είναι τα μηνύματα που περιέχονται στη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council – ΕΤSC) καθώς η χώρα μας φιγουράρει στην πρώτη θέση της λίστας με τις χώρες που παρουσίασαν  τη μεγαλύτερη μείωση στους θανάτους σε τροχαία δυστυχήματα για το διάστημα 2010 – 2017 μεταξύ των χωρών – μελών της ΕΕ. Συγκεκριμένα, η μείωση αυτή φτάνει το 41%, ωστόσο παρά αυτή τη θετική εξέλιξη πρέπει να σημειώσουμε ότι ο ρυθμός θνησιμότητας στην Ελλάδα με αιτία τα τροχαία δυστυχήματα είναι 69 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους και παραμένει πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο των 50 θανάτων.

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» αναφέρει σε ανακοίνωση του: «Η Ευρώπη συνολικά έχει μειώσει τον αριθμό των τροχαίων θανάτων κατά 20% κατά τη χρονική διάρκεια 2010-2017, ποσοστό κατά πολύ μικρότερο από το 38% που χρειάζεται για να πετύχει το στόχο της. Η Ελλάδα (-41%) και η Εσθονία (-39%) είναι οι μόνες Ευρωπαϊκές χώρες που έχουν καταφέρει να επιτύχουν αυτή τη μείωση. Η Νορβηγία, που δεν είναι κράτος μέλος της Ε.Ε., έχει μειώσει τους τροχαίους θανάτους κατά 49% από το 2010.  Στην Ελλάδα, οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν κατά 10%, από 824 το 2016 σε 739 το 2017. Από το 2010, οι θάνατοι έχουν μειωθεί κατά 41%.

Παρόλα αυτά, ο ρυθμός θνησιμότητας των 69 θανάτων ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους είναι αρκετά υψηλότερος από τον μέσο Ευρωπαϊκό όρο των 50 θανάτων. Η πρόοδος που σημειώθηκε στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στους ελληνικούς δρόμους, αποδίδεται στις αλλαγές που επήλθαν στη συμπεριφορά και τρόπο μετακίνησης των Ελλήνων λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και λόγω των εκστρατειών ενημέρωσης και των προγραμμάτων εκπαίδευσης. Όμως, η βελτίωση στην οδική ασφάλεια οφείλεται μερικώς και στη σημαντική επέκταση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων, από 900 χλμ. το 2007 σε 2500 χλμ. το τέλος του 2017. Η κίνηση από το επαρχιακό οδικό δίκτυο μεταφέρθηκε στους νέους αυτοκινητόδρομους, δηλαδή σε ασφαλέστερους δρόμους.»

Tέλος, σημαντικό είναι να σημειωθεί πως για πρώτη φορά στα 12 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του Ετήσιου Δείκτη Οδικής Ασφάλειας, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών δεν θα παραδώσει Βραβείο για την πρόοδο και ηγεσία στον τομέα της οδικής ασφάλειας σε καμία χώρα γιατί όπως συνεχίζει η ανακοίνωση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας : «παρουσιάζεται στασιμότητα  στην πρόοδο για την οδική ασφάλεια τα τελευταία 4 χρόνια», καθώς «παρόλο που οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά 2% πέρυσι, η συνολική μείωση τα τελευταία τέσσερα χρόνια από το 2013 είναι μόνο 3%.»

Προς μια θετική εξέλιξη, τον προηγούμενο μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε νέα νομοθεσία σχετικά με την οδική ασφάλεια, η οποία θα μπορούσε να αποτρέψει πάνω από 2.000 θανάτους ετησίως μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας χάρη στα αυστηρότερα πρότυπα για τις υποδομές και τα οχήματα. Πρέπει, όμως, τα Ευρωπαϊκά κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να αποδεχτούν τις προτάσεις, καθώς και να σχεδιαστεί μια σειρά από άμεσα μέτρα ώστε να σημειωθεί σημαντική πρόοδος σύντομα.

Να σημειώσουμε, ότι η Νορβηγία έχει καταγράψει την μεγαλύτερη μείωση 49% στους θανάτους από τροχαία μετά το 2010, ωστόσο δεν αποτελεί κράτος μέλος της ΕΕ.

ΠΗΓΗ: autotiri.gr

Διαβάστε επίσης: