Δήμοι Νομού » Δήμος Λάρισας » Γ. Σούλτης: «Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις…»
ΗΧΗΡΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ «ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

Γ. Σούλτης: «Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις…»

Γ. Σούλτης: «Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις…»

Πως θα εξελιχθούν τα έργα στο κέντρο της Λάρισας

Του Γιάννη Ανδρεάκη

Ηχηρό μήνυμα στήριξης του εγχειρήματος της «Συμπαράταξης Λαρισαίων» τόσο σε ότι αφορά την πορεία από το 2014 έως και σήμερα, όπως και της προοπτικής της παράταξης στο δρόμο προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου 2019, στέλνει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Υποδομών και Πολιτικής Προστασίας Γιώργος Σούλτης με συνέντευξη που παραχωρεί στη larissanet.

Η παρέμβαση αυτή αποκτά μεγαλύτερο ειδικό βάρος, καθώς πέρα από βασικό στέλεχος της Δημοτικής Αρχής, ο κ. Σούλτης ήταν εκ των πρωταγωνιστών της συγκρότησης της «Συμπαράταξης Λαρισαίων» και επικεφαλής της παράταξης «Λαρισαίων Πόλις», βασικού πυλώνα του αυτοδιοικητικού σχήματος που συγκροτήθηκε επίσης από την «Ενωτική Πρωτοβουλία» και την «Πράσινη Πόλη».

Χαρακτηριστικά, ερωτώμενος για την μέχρι τώρα πορεία και την εξέλιξη της πλειοψηφούσας δημοτικής παράταξης ο Γιώργος Σούλτης επισημαίνει με νόημα πως «η Συμπαράταξη ιδρύθηκε από αυτοδιοικητικές παρατάξεις, οι οποίες βγήκαν μπροστά και δεν ζήτησαν χρίσματα από τα κόμματα» και προσθέτει ότι «το εγχείρημα δικαιώθηκε στις εκλογές, αλλά δικαιώνεται και τέσσερα χρόνια μετά τις εκλογές».

«Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην πορεία της Συμπαράταξης παρόλο που οι παρατάξεις συνεχίζουν να διατηρούν την πολιτική τους αυτονομία» τονίζει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και υπερθεματίζει σχετικά με την αντοχή του αυτοδιοικητικού εγχειρήματος δηλώνοντας ότι «επί τέσσερα χρόνια ως χώρα περάσαμε από Συμπληγάδες παρ’ όλα αυτά η Συμπαράταξη δεν επηρεάστηκε».

Σε ότι αφορά την πορεία προς τις επόμενες δημοτικές εκλογές ο κ. Σούλτης είναι σαφής στη στήριξη της Συμπαράταξης Λαρισαίων καθώς υπογραμμίζει: «Θεωρώ ότι ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις», ενώ σε ότι αφορά την «Λαρισαίων Πόλις» επισημαίνει ότι «συνεχίζει να υπάρχει και να κρατά την αυτονομίας της, όπως και να λειτουργεί αρμονικά στο πλαίσιο της Συμπαράταξης».

«Όσον αφορά την ταλαιπωρία ο κόσμος έχεις δίκιο, όμως έργο αυτής της έκτασης στο Κέντρο της πόλης δεν γίνεται χωρίς ταλαιπωρία»

Τι θα γίνει με τα έργα στη Λάρισα

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Υποδομών δίνει απαντήσεις σχετικά με τα παράπονα από συμπολίτες όπως και στην κριτική που ασκούν πλευρές της αντιπολίτευσης σχετικά με το μείζον θέμα των έργων που εξελίσσονται κυρίως στο κέντρο της Λάρισας και των προβλημάτων που δημιουργούνται στην καθημερινότητα: «Όσον αφορά την ταλαιπωρία ο κόσμος έχεις δίκιο, όμως έργο αυτής της έκτασης στο Κέντρο της πόλης δεν γίνεται χωρίς ταλαιπωρία» και προσθέτει ότι «εμείς προσπαθήσαμε σε συνεννόηση με τους επιβλέποντες και τους εργολάβους να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη η όχληση».

Πάντως, το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα αυτή ακριβώς η έκταση των παρεμβάσεων στο κέντρο της πόλης θα επεκταθεί καθώς ο κ. Σούλτης προσδιορίζει πως περί τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να διακοπεί η κυκλοφορία οχημάτων και στις οδούς Βενιζέλου και Φιλελλήνων ώστε μετά την ολοκλήρωση των έργων πέρα από τους πεζούς και τους ποδηλάτες να διέρχονται μόνο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, ταξί). Εφόσον όλα πάνε με βάση τους σχεδιασμούς οι εργασίες στους συγκεκριμένους δρόμους αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη Σεπτεμβρίου – αρχές Οκτωβρίου, περίπου την ίδια χρονική περίοδο με τις εν εξελίξει παρεμβάσεις στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Καθώς οι βασικότατοι αυτοί δρόμοι θα παραμένουν κλειστοί προφανώς και θα γίνεται με ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο. Με το κλείσιμο των οδών Βενιζέλου και Φιλελλήνων ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων επισημαίνει ότι η οδός Κύπρου θα μετατραπεί σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης, με την τοποθέτηση ειδικών χωρισμάτων στη μέση ώστε λεωφορεία και ταξί να έχουν τη δυνατότητα κατεύθυνσης από την οδό Ολύμπου προς την οδό Μανωλάκη. Παράλληλα, οι πεζοί θα μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα της οδού Κύπρου μόνο από συγκεκριμένες διαβάσεις.

Τα αυτοκίνητα δεν θα μπορούν να κινηθούν στην παραπάνω διαδρομή, παρά θα έχουν υποχρεωτική πορεία από την οδό Ολύμπου με κατεύθυνση την οδό Γεωργιάδου, απ’ όπου και θα συνεχίζουν την πορεία τους.

Σε ότι αφορά την κριτική που ασκείται κυρίως από την αντιπολίτευση, η οποία συνοψίζεται στο επιχείρημα της καθυστέρησης των έργων και της πραγματοποίησής τους σε αυτή τη χρονική περίοδο για προεκλογικούς σκοπούς ο κ. Σούλτης υπογραμμίζει πως «για πρώτη φορά μετά την εποχή Λαμπρούλη και Καφφέ  τα έργα γίνονται με σχέδιο ολοκληρωμένο».

«Η Λάρισα είναι η πρώτη πόλη που ξεκίνησε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με τη μελέτη να εκκινεί από τη Δημοτική Αρχή Τζανακούλη. Κάναμε πέντε διαβουλεύσεις με φορείς και πολίτες στην Επιτροπή Διαβούλευσης. Η Λάρισα είναι η πρώτη πόλη που υλοποιεί το ΣΒΑΚ. Η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα είναι ένα ευρωπαϊκό ζήτημα πολύ καινούργιο. Συμμετέχουμε σε δίκτυα ευρωπαϊκά και διεθνή. Συμμετέχουμε σε ευρωπαϊκά προγράμματα για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα. Ό,τι παρεμβάσεις γίνονται εντάσσονται σ’ αυτό το Σχέδιο. Οι μελέτες δεν μπορούν να κρίνονται αποσπασματικά» δηλώνει  ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Υποδομών.

Σε ένα άλλο πεδίο κριτικής σχετικά με τα «δύσβατα» νέα πεζοδρόμια σε τμήμα της οδού Μανδηλαρά ο κ. Σούλτης επισημαίνει ότι «η οδός Μανδηλαρά, όπως και η οδός Ηπείρου, έχουν χαρακτηριστεί συλλεκτήριοι δρόμοι – σημαίνει ότι προβλέπεται να συνεχιστεί η διέλευση οχημάτων. Στους δρόμους αυτούς υπάρχει πρόβλεψη για στάθμευση, κάτι που ο μελετητής υπολόγισε αυτοκίνητο – αυτοκίνητο. Σε σημεία που δεν υπάρχουν πυλωτές προβλέπεται η στάθμευση και από τις δύο πλευρές του δρόμου. Αυτό έγινε σε ένα μικρό τμήμα της οδού Μανδηλαρά».

Η επόμενη φάση των παρεμβάσεων

Ο αντιδήμαρχος Υποδομών αναπτύσσει και τους σχεδιασμούς για τις επόμενες φάσεις των έργων μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων στις οδούς Μεγάλου Αλεξάνδρου και Βενιζέλου – Φιλελλήνων.

Έχει περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο η ανακατασκευή της οδού Ασκληπιού – στο τμήμα που δεν είναι ήδη πεζόδρομος – σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας με το έργο να ξεκινάει το Φθινόπωρο του 2018.

Παράλληλα, την ίδια χρονική περίοδο θα ξεκινήσει η ανακατασκευή – με βάση το ΣΒΑΚ – των δρόμων στη συνοικία Αγίου Κωνσταντίνου.

Σειρά θα έχει η οδός Νικηταρά καθώς θα γίνει συλλεκτήριος δρόμος – θα επιτρέπεται η διέλευση οχημάτων – ενώ θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος στη συμβολή με τις οδούς Κύπρου – 28ης Οκτωβρίου – 23ης Οκτωβρίου και ποδηλατόδρομος σε όλο το μήκος του δρόμου.

Μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω παρεμβάσεων, στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, κατά τη νέα φάση έργων προβλέπεται να μετεξελιχθούν σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας οι οδοί Ιουστινιανού, Κολοκοτρώνη, Κοραή, Ρούσβελτ και Ηλιοδώρου.

  • Ασφαλτοστρώσεις: Το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν ασφαλτοστρώσεις στις οδούς Καραϊσκάκη, Καραθάνου, Ταγματάρχου Βελισσαρίου και Φαρμακίδου.
  • Έργα σε Κοιλάδα – Τερψιθέα: Προσεχώς θα εξελιχθούν παρεμβάσεις προϋπολογισμού 500.000 ευρώ για πεζοδρόμια και κοινόχρηστους χώρους σε όλες τις Τοπικές Κοινότητες της Δημοτικής Ενότητας Κοιλάδας, σύμφωνα με τις προτάσεις των προέδρων των Τ.Κ. Παράλληλα, στην Τερψιθέα θα γίνουν εργασίες προϋπολογισμού 700.000 ευρώ για ασφαλτοστρώσεις, πεζοδρομήσεις, πεζοδρόμια και συντηρήσεις πλατειών.

«Τι θα χάσει η Λάρισα από τη συγχώνευση ΤΕΙ – Πανεπιστημίου Θεσσαλίας»

«Όποιες εξελίξεις και αν έχει ο θεσμός των ΤΕΙ, η Λάρισα δικαιούται ένα αυτόνομο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Είτε αυτό λέγεται Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο, είτε θα λέγεται Γεωπονικό Πανεπιστήμιο»

Στο πλαίσιο της συζήτησης ο Γιώργος Σούλτης, με την ιδιότητα του πρώην προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ Λάρισας και του πρώην αντιπροέδρου του εκπαιδευτικού Ιδρύματος, καταθέτει τις δικές του απόψεις μετά και από τη συνέντευξη που παραχώρησε ο νεοεκλεγείς Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης στο προηγούμενο φύλλο της larissanet.

«Πλέον δεν μιλάει για συνένωση, μιλάει για απορρόφηση του ΤΕΙ Θεσσαλίας» υπογραμμίζει ο κ. Σούλτης και προσθέτει ότι «μια σημαντική αντίρρηση είναι ότι καταργείται μια βαθμίδα Εκπαίδευσης, τα ΤΕΙ, χωρίς κεντρικό νόμο. Δηλαδή, τα ΤΕΙ που δεν θα συμφωνήσουν, θα παραμείνουν ή θα καταργηθούν;» διερωτάται χαρακτηριστικά.

Ο Γιώργος Σούλτης αναφέρεται σε αυτά που – κατά τη γνώμη του – θα χάσει η Λάρισα από τους μέχρι τώρα γνωστούς σχεδιασμούς: «Από έδρα ενός μεγάλου εκπαιδευτικού ιδρύματος μετατρέπεται σε παράρτημα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αμέσως χάνεται το 1 εκατ. ευρώ για λειτουργικά έξοδα του ΤΕΙ, τα οποία δαπανούσε όταν ήταν αυτόνομο.

Στο Σχέδιο, όπως διατυπώθηκε απ’ την Επιτροπή Μελέτης, φαίνεται ότι απ’ το ΤΕΙ παραμένουν ένα Τμήμα της Σχολής Διοίκησης – Οικονομίας και η Νοσηλευτική. Τα Τμήματα που προτείνονται στη Γεωπονία και στη Σχολή Τεχνολογίας κατά τη γνώμη μου είναι μη βιώσιμα, καθώς είναι Τμήματα για τα οποία δεν γνωρίζουμε τι επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν, όπως δεν είναι ξεκάθαρο και το αντικείμενό τους».

«Τι πρέπει να γίνει…»

Ο κ. Σούλτης αναφερόμενος σε όσα πρέπει να γίνουν δηλώνει τα εξής: «Όποιες εξελίξεις και αν έχει ο θεσμός των ΤΕΙ η Λάρισα δικαιούται ένα αυτόνομο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Είτε αυτό λέγεται Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο, είτε θα λέγεται Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (πρόκειται για μια νέα ιδέα, η οποία διακινείται μεταξύ των ακαδημαϊκών κύκλων του ΤΕΙ). Πάντως εάν τελικά προχωρήσει η συγχώνευση πρέπει να γίνει σε ισότιμη βάση με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας».

Κλείνοντας αναφέρεται στις «κόκκινες γραμμές», τις οποίες θα πρέπει να θέσει η Λάρισα στο συγκεκριμένο ζήτημα: «Πρώτον, ένα κλασσικό και βιώσιμο Τμήμα Γεωπονίας. Δεύτερον, ένα κλασσικό και βιώσιμο Τμήμα Πολυτεχνικών Σπουδών π.χ. το Τμήμα Ηλεκτρολόγων – Μηχανικών μπορεί να μεταφερθεί στη Λάρισα γιατί ούτε καθηγητές, ούτε υποδομές διαθέτει στο Βόλο».

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Διαβάστε επίσης: