Συνεντεύξεις » Νίκος Πορτοκάλογλου: «Ντεκόρ οι νέοι στα talent shows»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Νίκος Πορτοκάλογλου: «Ντεκόρ οι νέοι στα talent shows»

Νίκος Πορτοκάλογλου: «Ντεκόρ οι νέοι στα talent shows»

Συνέντευξη στον Πάνο Γαρουφαλιά

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου έρχεται «Σχολική Εκδρομή», στη Λάρισα. Πρόκειται για την περιοδεία του γνωστού τραγουδοποιού που συνεργάζεται με 50 Μουσικά Σχολεία σε όλη τη χώρα μαζί με το συγκρότημά του, τους «Ευγενείς Αλήτες». Στη Λάρισα η «Σχολική Εκδρομή» σταθμεύει την Δευτέρα 7 Μαΐου στο Δημοτικό Ωδείο στις 9 το βράδυ. Ο Νίκος Πορτοκάλογλου τραγουδά με το Μουσικό Σχολείο Λάρισας. Χορηγός Επικοινωνίας της συναυλίας είναι η Larissanet. Ο Νίκος Πορτοκάλογλου μιλάει στη Larissanet για την υπέροχη αυτή εκδρομή ανά την Ελλάδα που συναντά, παίζει και τραγουδά με νέους μουσικούς. Αναφέρεται στη δουλειά των Μουσικών Σχολείων αλλά και στα talent shows σημειώνοντας ότι αυτά χρησιμοποιούν τους νέους που συμμετέχουν ως «αναλώσιμο ντεκόρ». Τέλος αποκαλύπτει το «Εισιτήριο» και τα νέα του σχέδια.

Έρχεστε «σχολική εκδρομή» στη Λάρισα;

Πραγματικά έρχομαι «σχολική εκδρομή» στη Λάρισα, με πούλμαν, τραγούδια, κιθάρες και κέφι. Αυτή είναι η φετινή μου περιοδεία. Είναι μια συνεργασία με τις χορωδίες των Μουσικών Σχολείων της Ελλάδας.

Είναι κάτι εντελώς διαφορετικό…

Ναι, είναι μια εντελώς διαφορετική περιοδεία. Όσο περνούν τα χρόνια και μεγαλώνω θέλω να κάνω και πράγματα που με βγάζουν από τα συνηθισμένα. Δοκιμάζω καινούργιες συνεργασίες. Μιλάμε για μια νέα προσέγγιση στη δουλειά μου γενικότερα. Η ιδέα ήταν ένα οδοιπορικό στην Ελλάδα, με το συγκρότημά μου τους «Ευγενείς Αλήτες» όπου σε κάθε περιοχή συναντιέμαι και συνεργάζομαι με τη χορωδία του Μουσικού Σχολείου.

Nikos Portokaloglou Promo Photo 2

Θεωρείται για να επιλέγετε αυτές τις συνεργασίες ότι στα Μουσικά σχολεία γίνεται καλή δουλειά και ότι από εκεί θα βγουν οι μουσικοί και οι τραγουδοποιοί της επόμενης γενιάς;

Βεβαίως, αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που ξεκίνησα αυτή την περιοδεία. Είναι πολλά χρόνια τώρα που έχω παρατηρήσει ότι έχουν βγει νέες γενιές εξαιρετικών μουσικών, συνθετών και τραγουδοποιών από τα Μουσικά Σχολεία. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 το αντιλήφθηκα όταν άρχισα να βρίσκω εξαιρετικούς νέους μουσικούς. Πάντα κάνω έρευνα για νέα ταλέντα. Διαπίστωσα ότι οι περισσότεροι ήταν από Μουσικά Σχολεία. Εκτός από το ταλέντο τους έχουν και ένα άλλο χαρακτηριστικό. Έχουν μια κοσμοπολίτικη ανοιχτή αντιμετώπιση της μουσικής. Στη δεκαετία του 1980 που ξεκίνησα, δυσκολευόμουν να βρω μουσικούς που έπαιζαν ροκ, όπως κι εγώ, αλλά παράλληλα και παραδοσιακό. Παρεξηγούνταν όταν τους ζητούσες να παίξουν και τα δύο. Ήμουν κοσμοπολίτης σε σχέση με την μουσική. Έκανα πάντα μια μουσική μικτή που περιείχε και την Ανατολή και τη Δύση, γιατί αυτό είμαι σαν άνθρωπος. Αυτό που ήθελα άρχισα να το βρίσκω πολλά χρόνια αργότερα και διαπίστωσα ότι οφείλεται στα Μουσικά Σχολεία τα οποία δίνουν στα παιδιά από νωρίς, αυτή τη γνώση και την αγάπη και για όλους τους μουσικούς κόσμους.

Έχουμε και ένα άλλο φαινόμενο το ακριβώς αντίθετο από αυτό που συζητάμε. Αναφέρομαι στα talent shows όπου οι νέοι κυνηγούν την γρήγορη μουσική ανέλιξη.

Θα έλεγα ότι είναι ο αντίποδας των Μουσικών Σχολείων. Τα talent shows είναι το κυνήγι μιας γρήγορης επιτυχίας που τελικά καταλήγει να είναι μια ψευδαίσθηση επιτυχίας για έναν – δύο μήνες, όπου ασχολείται μαζί σου το πανελλήνιο και μετά σε ξεχνάνε παντελώς. Το βρίσκω όλο αυτό πολύ σκληρό και τραυματικό για αυτά τα παιδιά. Στην πραγματικότητα βοηθάνε το τηλεοπτικό κανάλι και τους παρουσιαστές. Αυτοί είναι κυρίως οι ωφελημένοι. Τα παιδιά είναι απλώς ένα αναλώσιμο ντεκόρ. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν κανείς δεν έχει καταφέρει τίποτα μετά από 20 χρόνια που παρουσιάζονται αυτά τα show στη τηλεόραση. Τα μουσικά σχολεία είναι το αντίθετο. Δεν υπάρχει το κυνήγι της δόξας και της γρήγορης επιτυχίας. Υπάρχει μια καθημερινή, αργή διαδικασία εκμάθησης η οποία κρατάει 6 χρόνια που είναι πολύτιμη για τα παιδιά. Είναι πλούτος. Είναι ομαδική δουλειά με τα γκρουπάκια που φτιάχνουν μέσα στο σχολείο. Έρευνες έδειξαν ότι σε αυτά τα σχολεία έχουν σχεδόν μηδενικά κρούσματα μπούλινγκ.

Nikos Portokaloglou - Sxoliki Ekdromi 3

Πόσο εύκολο είναι ένας νέος με δεδομένη την κρίση να ξεκινήσει και να σταθεί στο μουσικό στερέωμα της χώρας;

Είναι πολύ δύσκολο. Η δουλειά μας έχει μαζί με μια σειρά άλλων επαγγελμάτων καταρρεύσει μέσα στην κρίση. Η δισκογραφία είχε αρχίσει να καταρρέει πριν από την κρίση. Οι πωλήσεις των CD ήταν μια υπόθεση που είχε τελειώσει νωρίτερα. Μέσα στην κρίση δυσκόλεψαν οι συναυλίες, έπεσαν οι τιμές των εισιτηρίων. Είχαμε μια μείωση 50% με 24% ΦΠΑ. Για κάποιο λόγο το τραγούδι θεωρείται η ελίτ των τεχνών. Τα πνευματικά δικαιώματα επίσης καταρρέουν, με την ΑΕΠΙ να κλείνει. Παρόλα αυτά βλέπω ότι η νεότερη γενιά δεν έχει παύσει να το παλεύει και να δημιουργεί. Δείχνει ότι η ανάγκη για το τραγούδι είναι κάτι βαθύτερο από την ανάγκη για διασημότητα.

Θέλω να κλείσω την συνέντευξή μας σημειώνοντας ότι έχετε ετοιμάσει το «εισιτήριο» για νέα πράγματα που είναι να συμβούν. Το «Εισιτήριο» είναι ο νέος σας δίσκος. Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Μπορεί η δισκογραφία να καταρρέει, αλλά δίσκους εξακολουθούμε και βγάζουμε. Έχει αλλάξει ο τρόπος που επικοινωνούμε. Υπάρχει και ένα καλό. Ο δίσκος κυκλοφόρησε εδώ και έναν χρόνο, αλλά επειδή ο κόσμος τον ακούει μέσω ίντερνετ είναι επίκαιρος καθώς βγάζουμε ένα- ένα τα τραγούδια. Τώρα κυκλοφορούμε ένα remix ενός τραγουδιού το «Αν μια φορά ρωτούσες» μαζί με ένα βιντεοκλίπ που κάναμε μέσα από τις συναυλίες. Κυκλοφορούν στο youtube τα τραγούδια με τις χορωδίες. Είναι πολύ συγκινητικές και δυνατές στιγμές. Υπάρχει επίσης και συναυλία για το καλοκαίρι. Πρόκειται για μια μεγάλη αθηναϊκή συναυλία στις 21 Ιουνίου. Μιλάμε για την αθηναϊκή  στάση της «Σχολικής Εκδρομής».

 ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Διαβάστε επίσης: