Αυτοκίνητο » Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 ίππων T/C CVT 4WD Intense Plus

Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 ίππων T/C CVT 4WD Intense Plus

Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 ίππων T/C CVT 4WD Intense Plus

Η Mitsubishi προετοιμάζεται για να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις στο χώρο του αυτοκινήτου. Η ιαπωνική μάρκα που έχει διακριθεί στους πιο δύσκολους αγώνες του κόσμου, τώρα δημιουργεί την καινούργια γκάμα της.

Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας της φίρμας που κατέκτησε 12 νίκες στο Ντακάρ και 5 τίτλους στο WRC, είναι το ολοκαίνουργιο Eclipse Cross. Ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία των SUV και συνεχίζει την προσπάθεια της εταιρείας να διεκδικήσει υψηλότερο ποσοστό στην διεθνή αγορά.

Η δοκιμή έγινε με το Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 ίππων T/C CVT 4WD Intense Plus. Πρόκειται για την πλουσιότερη βενζινοκίνητη έκδοση που εισάγεται στην Ελλάδα. Φέρει όλο τον τεχνολογικό εξοπλισμό που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη γκάμα του νέου οχήματος ελεύθερου χρόνου.

Ειδικότερα το αμάξωμα με τη μοντέρνα σχεδίαση και το διπλό πίσω παρμπρίζ, αναλαμβάνει να κινήσει ο νέος βενζινοκινητήρας 1.500 κ.εκ. απόδοσης 163 ίππων. Στο έργο του καθοριστικό ρόλο παίζει η τετρακίνηση ενώ ο οδηγός έχει σύμμαχό του και το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το ιαπωνικό αυτοκίνητο από τα πρώτα χιλιόμετρα έδειξε τις διαθέσεις του. Αρκεί ένα ελαφρύ πάτημα του γκαζιού για να ξεκινήσει ο κινητήρας την παραγωγή ισχύος και ροπής. Ο καινούργιος τετρακύλινδρος κινητήρας διατηρεί μία πολύ επίπεδη καμπύλη ροπής από τις 1.800 σ.α.λ έως τις 4.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 25,4 χλγμ. Η βελόνα του δείκτη του κοντέρ ανεβαίνει με γρήγορο ρυθμό. Το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,8??.

Η εξέλιξη της παραγωγής ενέργειας από τον καινούργιο κινητήρα είναι πολύ καλή και ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών που αναζητούν ένα εύστροφο σύνολο, με απόδοση από χαμηλά και μικρό επίπεδο θορύβου. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 9,2 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 159 γραμ./χλμ.

Θετικά σχόλια και για τη λειτουργία του νέου αυτόματου κιβωτίου. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται ομαλά και μόνο σε μερικές περιπτώσεις παρατηρήθηκε υστέρηση στην απόδοση της ισχύος. Ο θόρυβος από τη λειτουργία του παραμένει σε χαμηλό επίπεδο.

Το νέο κιβώτιο, που διατίθεται με το βενζινοκινητήρα 1.5, διαθέτει ενσωματωμένο πρόγραμμα Sport για μηχανικές αλλαγές. Χάρη στην προσομοίωση 8 σχέσεων, το Sport mode προσφέρει πυκνή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται την δυναμική του κινητήρα.

Η μονάδα ελέγχου του CVT χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα «ανεβάσματος σχέσεων» Step-up για να περιορίσει την αίσθηση υστέρησης των κοινών κιβωτίων CVT, στα οποία οι στροφές του κινητήρα δείχνουν να είναι πάνω από τις μεταβαλλόμενες σχέσεις. Η λογική Step-up χαρίζει βελτιωμένη αίσθηση επιτάχυνσης χάρη σε μία ανεπαίσθητη, στιγμιαία διακοπή της επιτάχυνσης, η οποία δίνει την εντύπωση ότι το CVT αλλάζει σχέσεις όπως ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Καθοριστικός είναι ο ρόλος της τετρακίνησης στην επίτευξη υψηλών οδηγικών χαρακτηριστικών. Το σύστημα τετρακίνησης Super-All Wheel Control (S-AWC) διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, ειδικότερα με την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς.

Καταρχήν, το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς με γνώμονα το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.

Το σύστημα S-AWC, στην έκδοσή του για το Eclipse Cross, ενσωματώνει σύστημα Active Yaw Control (AYC), το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του φρένου, στην 4WD διάταξη. Χάρη σ? αυτή τη λειτουργία, το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, όπως περιστροφής του τιμονιού, γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), ροπής κινητήρα, ισχύος πέδησης και ταχύτητας τροχών. Με βάση τις εντολές του συστήματος ελέγχου, τα διάφορα συστήματα υποβοηθούν το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί στις προθέσεις του οδηγού.

Το σύστημα S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές, τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία ή στην αλλαγή λωρίδας και σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή τριβής με στάνταρ κατανομή ροπής εμπρός/πίσω 80/20% που μπορεί να ρυθμίζεται άμεσα και συνεχώς σε μάξιμουμ 55/45% στο AUTO mode.

Επιπλέον, διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Drive Modes), στα οποία δίνεται η δυνατότητα επιλογής μέσω επιλογέα στην κεντρική κοσόλα:

- Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα 4ED επιλέγει το πρόγραμμα AUTO για να διαχειριστεί την παροχή της ροπής με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εφόσον ανιχνεύσει οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης ή παρόμοιες συνθήκες, αυτόματα κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για καλύτερη σταθερότητα.

- Το SNOW mode είναι κατάλληλο για χιονισμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες.

- Το GRAVEL mode εξασφαλίζει υψηλή απόδοση του συστήματος 4WD σε δύσκολα εδάφη, κακούς δρόμους ή σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από λάσπη ή χιόνι.

Αν και οι εμπρός τροχοί μεταφέρουν συνήθως περισσότερη ισχύ, η κατανομή ροπής του S-AWC του Eclipse Cross μπορεί σημαντικά και αυτόματα να μεταβάλλεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ στα προγράμματα SNOW και GRAVEL οι πίσω τροχοί μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ από τους εμπρός. Κατανομή Ροπής Εμπρός/Πίσω: AUTO, από 80/20% έως 55/45%. SNOW, από 80/20% έως 45/55%. GRAVEL, από 70/30% έως 40/60%. Διατίθεται και σε προσθιοκίνητη έκδοση 2WD (front-wheel drive).

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή το νέο Mitsubishi Eclipse Cross είναι το αρτιότερο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας. Διακρίνεται για τον πολυτελή διάκοσμο, την υψηλή ποιότητα των υλικών, τις αναβαθμισμένες προδιαγραφές των καθισμάτων, την ιαπωνικών προδιαγραφών συναρμολόγηση, την πλήρη σειρά συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού καθώς και για τη μεγάλη χωρητικότητα που εξασφαλίζει τη φιλοξενία πέντε επιβατών και των αποσκευών τους.

Η τιμή του Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 ίππων T/C CVT 4WD Intense Plus καθορίστηκε στα 35.950 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στην απόδοση του αυτόματου κιβωτίου και στην υψηλή τιμή πώλησης.

AΠΕ – ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης: