Εκπαίδευση » Κατάρτιση & Διά βίου μάθηση » Με επιτυχία η ημερίδα με θέμα «Ειδική Αγωγή & Δίγλωσση Εκπαίδευση»

Με επιτυχία η ημερίδα με θέμα «Ειδική Αγωγή & Δίγλωσση Εκπαίδευση»

Με επιτυχία η ημερίδα με θέμα «Ειδική Αγωγή & Δίγλωσση Εκπαίδευση»

Με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 700 ενδιαφερομένων, εκπαιδευτικών αλλά και φοιτητών & απόφοιτων προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών προγραμμάτων της ειδικής αγωγής, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 Μαρτίου 2018, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, η Ημερίδα με θέμα «Ειδική Αγωγή & Δίγλωσση Εκπαίδευση» που διοργάνωσε η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Mediterranean College Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη των Κέντρων Δυσλεξίας Παυλίδης Λάρισας και το Σύλλογο Βρεφονηπιοκόμων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.

LARISA3

Διακεκριμένοι εισηγητές πραγματοποίησαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες επιστημονικές εισηγήσεις στα δύο μεγάλα και επίκαιρα θέματα της εκπαίδευσης, την Ειδική Αγωγή και τη Δίγλωσση Εκπαίδευση. Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν η κα. Κατερίνα Ξυνή, Γενική Διευθύντρια του Mediterranean College, η Δρ. Σοφία Ράπτη, επιστημονική υπεύθυνη των Dyslexia Centers Λάρισας και η κα. Μπανταβή Ελένη, πρόεδρος του Συλλόγου Βρεφονηπιοκόμων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.

LARISA4

Ο πρώτος κύκλος ομιλιών εμπεριείχε την επιστημονική παρουσίαση βασικών μαθησιακών δυσκολιών όπως η δυσλεξία και η ΔΕΠΥ από τις Δρ. Σοφία Ράπτη και κα. Ειρήνη Φ. Σοφού. Τη διεξοδική ανάλυση των συμπτωμάτων ακολούθησαν οι μέθοδοι διάγνωσης και οι στρατηγικές αντιμετώπισης των δυσκολιών καθώς και η συνεισφορά της μεθόδου Παυλίδη στα ερευνητικά πορίσματα. Επιπλέον, η δεξιότητα της ανάγνωσης και οι δυσκολίες στην κατάκτησή της τονίστηκαν με ευκρίνεια και γλαφυρότητα από την Δρ. Αρτέμιδα Παπαδημητρίου όπως, αναλόγως επισημάνθηκαν από τον κ. Ανδρέα Γκαράνη οι σημαντικότερες πτυχές της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Στο σύνολο των εισηγήσεων προτάθηκε πληθώρα σχολικών παρεμβάσεων τόσο για την ενίσχυση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών όσο και για την καλύτερη δυνατή ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

LARISA1

Ο δεύτερος κύκλος της ημερίδας εστίασε σε θέματα που αφορούν στη διαχείριση και διδασκαλία τάξεων που χαρακτηρίζονται από γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία. Πιο συγκεκριμένα, κατά τις επιστημονικές εισηγήσεις της Δόκτορος Θεοδώρας Νίκου και της Δόκτορος Βασιλικής Παπαϊωάννου, τονίστηκε πως η προσέγγιση τέτοιων τάξεων προϋποθέτει μια διαρκή προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προσδιορίζουν τις ανάγκες των μαθητών, να περιγράφουν το προφίλ και τις δυνατότητές τους και να θέτουν στόχους, οι οποίοι θα σχετίζονται με τη δημιουργία πρωτίστως ενός περιβάλλοντος στο οποίο όλοι οι μαθητές θα επιδεικνύουν σεβασμό και ευελιξία προς το διαφορετικό. Επίσης, μέσα από την παρουσίαση κα συζήτηση ευρημάτων από έρευνες των κ. Ισαάκ Παπαδόπουλου και κ. Σπυρίδωνα Μπούρα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, τονίστηκε πως οι εκπαιδευτικοί είναι αναγκαίο να ακροώνται τις ‘φωνές’ των παιδιών και να στοχεύουν στην καλλιέργεια της αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας μέσα από παιδαγωγικά εργαλεία όπως τα λαϊκά παραμύθια, οι παιγνιώδεις δραστηριότητες καθώς επίσης και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά μέσα, για τα οποία έγινε εκτενής αναφορά από την κα. Αναστασία Γουναρά και την κα. Μαρία Σπήλιου.

 

Διαβάστε επίσης: