Λάρισα » Κέλλας: «Σκοπός σας, να υφαρπάξετε ψήφους»
ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΟ Σ/Ν ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Κέλλας: «Σκοπός σας, να υφαρπάξετε ψήφους»

Κέλλας: «Σκοπός σας, να υφαρπάξετε ψήφους»

«Με το παρόν Σ/Ν επιχειρείται η ρύθμιση των μεταφορών στη χώρα μας, εν μέσω διατάξεων που ανακυκλώνονται, καταλείποντας μεγάλο μέρος της εφαρμογής τους, και πάλι, μέσω κοινών υπουργικών αποφάσεων στο μέλλον, επιτείνοντας το φαινόμενο της πολυνομίας και της κακονομίας.  «Παλιά μου τέχνη κόσκινο, κύριε υπουργέ». Αυτό συμβαίνει, επειδή η κυβέρνηση προσπαθεί να συγκεράσει ετερόκλητα συμφέροντα, δίχως να χαράζει ένα επαρκές πλαίσιο εναρμονισμένης πολιτικής μεταφορών, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τόπου».

Τα ανωτέρω επισήμανε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου σχετικά με τις μεταφορές, στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ υπογράμμισε προς την κυβέρνηση ότι στο νομοσχέδιο ‘’αναδιατυπώνονται και αναμασιούνται διατάξεις, χωρίς τίποτε να αλλάζει ουσιαστικά, αλλά προσφέρεται μία φαινομενική ικανοποίηση στους οδηγούς και ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ σε σχέση με τη θέσπιση του εταιρικού πλαισίου για τις μέχρι στιγμής παρεχόμενες υπηρεσίες ηλεκτρονικής και τηλεφωνικής διαμεσολάβησης’’.

Επίσης, ο κ. Κέλλας έκανε λόγο για ‘’συγκεχυμένες και δαιδαλώδεις ρυθμίσεις για την είσοδο των εταιρειών στον συγκεκριμένο κλάδο, τόσο για τα Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης (ΕΔΧ), όσο και για τα Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ)’’. Δηλαδή, συνέχισε, ‘’αφήνετε ανοικτό παράθυρο για τη νόμιμη λειτουργία των συγκεκριμένων εταιρειών-εφαρμογών, μέσω της διαδικασίας αδειοδότησης, της πληρωμής παραβόλου και της εγγραφής των οχημάτων και των οδηγών που θα λάβουν ειδική άδεια στα μητρώα του Υπουργείου Μεταφορών’’.

Ωστόσο, τόνισε πως ‘’κάθε επαγγελματίας, που θέλει να εργασθεί νόμιμα και να βγάλει το μεροκάματό του, θα πρέπει να έχει το δικαίωμα εισόδου σε μία αγορά και σε μία οικονομία, που δεν θα δεσμεύονται από ποσοστώσεις και από περιοριστικά κριτήρια. Το λάθος σας είναι ότι δεν υπήρξατε από την αρχή ξεκάθαροι απέναντι στον κλάδο των ΤΑΞΙ καθώς και στις εταιρείες διαμεσολάβησης. Δεν θεσπίζετε ένα εναρμονισμένο πλαίσιο για όλους και, ενδεχομένως, στο μέλλον να προκύψουν μεταφορές δύο ταχυτήτων με ευνοημένους και αδικημένους και από τις δύο πλευρές’’.

Περαιτέρω, ο Λαρισαίος πολιτικός στηλίτευσε τις ρυθμίσεις για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, λέγοντας: ‘’Μειώνετε τα πρόστιμα κατά 50% και τα προσαυξάνετε με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια των παραβατών, ενώ καταργείται η έκπτωση των 10 ημερών. Δηλαδή, οι παραβάσεις θα τιμωρούνται με βάση τα εισοδήματα του καθενός και της καθεμιάς; Πέραν του ότι είναι αντισυνταγματική η συγκεκριμένη διάταξη, σύμφωνα με την Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, είναι και άδικη. Και πείτε μου, πως θα γίνεται αυτό πρακτικά; Θα σταματάει η αστυνομία τον παραβάτη και θα του βεβαιώνει την παράβαση, χωρίς να ξέρει τι πρόστιμο θα του επιβάλλει; Η νομοθέτησή σας έχει μία δόση από ιδεοληψία, για να είστε αρεστοί στο κομματικό σας ακροατήριο. Μειώνετε τα πρόστιμα, αλλά ενθαρρύνετε την παραβατικότητα καταργώντας την εισπρακτική τακτική των 10 ημερών, η οποία ωθούσε τους οδηγούς προς την άμεση πληρωμή των προστίμων. Θεσπίζετε παραβάτες δύο ταχυτήτων’’.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Κέλλας σημείωσε: ‘’Καταργείτε την αυτοπρόσωπη διαδικασία καταστροφής και αντικατάστασης πινακίδων και ορίζετε τη διεκπεραίωσή της μέσω ταχυδρομείου, κούριερ και μέσω ΚΕΠ, αυξάνοντας τις διοικητικές διαδικασίες και ταλαιπωρώντας τους πολίτες. Επιβαρύνετε με πρόσθετες διαδικασίες την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και δημιουργείτε ένα πλαίσιο απορρύθμισης της λειτουργίας των ΙΚΤΕΟ με βάση τις αποφάσεις των οικείων Περιφερειακών Συμβουλίων’’.

Τέλος, ανέφερε πως ‘’μόνος στόχος του νομοσχεδίου είναι η εξυπηρέτηση αντικρουόμενων συμφερόντων και αποσπασματικών εξυπηρετήσεων σε συντεχνίες, ομάδες και φορείς, που επιδιώκει η κυβέρνηση να θέσει υπό τον έλεγχό της, για να υφαρπάξει ψήφους’’, καταλήγοντας ‘’πως δεν έχει λάβει υπόψη του επιτυχημένα παραδείγματα από πολιτικές μεταφορών, που ασκούνται στον ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο και υποστηρίζουν την ανάπτυξη αλληλεπιδρώντας με άλλους οικονομικούς τομείς’’.

Η ομιλία του Βουλευτή ακολουθεί στον κάτωθι σύνδεσμο: https://youtu.be/69M-_1ANgoA

Διαβάστε επίσης: