Ελλάδα » Από 50.000 ευρώ και πάνω η προσαύξηση των προστίμων του ΚΟΚ

Από 50.000 ευρώ και πάνω η προσαύξηση των προστίμων του ΚΟΚ

Από 50.000 ευρώ και πάνω η προσαύξηση των προστίμων του ΚΟΚ

Τον καθορισμό των εισοδηματικών κριτηρίων αναφορικά με την επιβολή των νέων ποινών για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού του και της παρατηρήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής σε ότι αφορά τη συνταγματική τάξη των συγκεκριμένων διατάξεων.

Σύμφωνα με τις αλλαγές  τα πρόστιμα του ΚΟΚ μειώνονται οριζόντια κατά 50% (εξαιρούνται ορισμένες σοβαρές παραβάσεις όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπέρβαση ορίου αλκοόλ κ.α. ). Το ύψος του προστίμου που θα διαμορφωθεί μετά την οριζόντια μείωση θα αποτελεί την ελάχιστη βάση και θα προσαυξάνεται εως τριπλασιασμού ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια του παραβάτη.

Ειδικότερα, για εισοδήματα από 0 – 50.000 ευρώ δεν θα υπάρχει προσαύξηση,

Από 50.001 εως 100.000 ευρώ διπλασιασμός του προστίμου

Από 100.001 και άνω τριπλασιασμός του προστίμου.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου γίνεται σε φορτισμένο κλίμα.

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης χαρακτήρισε τον Χρήστος Σπίρτζη και τον Νίκο Μαυραγάνη «υπουργούς του μπάχαλου», ενώ κατήγγειλε ότι το κόστος του ΟΑΣΑ για φύλαξη την περίοδο 2015-2016 συγκριτικά με το 2014 αυξήθηκε κατά 172%.

«Αναφέρομαι στην ασφάλεια γιατί την κάνουν εταιρίες Security οι οποίες πριν λίγους μήνες είχε πει ο κ. Σπίρτζης ότι είναι πίσω από τους μπαχαλάκηδες που καίνε λεωφορεία. Και τους έδωσε παραπάνω χρήματα; Αυτή η κυβέρνηση είναι ένα ακυβέρνητο πλοίο;», σχολίασε αιχμηρά ο κος Χατζηδάκης.

Ο  ίδιος κατήγγειλε ότι 22 από τους 67 συρμούς του ΜΕΤΡΟ είναι ακινητοποιημένοι ενώ μόνο σε 26 από τους 62 σταθμούς του ΜΕΤΡΟ λειτουργούν οι μπάρες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Πρόσθεσε, δε, πως ενώ το κόστος για τη συντήρηση των λεωφορείων τη διετία 2015 – 2016 μειώθηκε κατά 23% με συνέπεια να κυκλοφορούν λιγότερα στους δρόμους της Αθήνας ταυτοχρόνως αυξήθηκαν κατά 91% οι αμοιβές προς τρίτους.

«Ποιοι είναι οι τρίτοι,οι κομματικοί σας φίλοι που παίρνουν αυτά τα λεφτά;», διερωτήθηκε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.

Απαντώντας ο ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, παρέθεσε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία όπως υποστήριξε τα έξοδα των αστικών συγκοινωνιών προς τρίτους έχουν μειωθεί αισθητά σε σχέση με το 2014 έχοντας μάλιστα συμπεριλάβει και τα έξοδα για την Τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο που καταλαμβάνουν τη συντριπτική πλειοψηφία του κόστους.

«Το 2014 χωρίς την Τηλεματική οι αμοιβές τρίτων ήταν 5,7 εκατομμύρια ευρώ και το 2017 είναι 23 εκατομμύρια ευρώ έχοντας μέσα την Τηλεματική με κόστος 20,6 εκ. ευρώ. Άρα είναι λιγότερα από τα 5,7 εκ. ευρώ που μας παραδώσατε», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυραγάνης, ενώ κατέληξε ότι για πρώτη φορά ο προϋπολογισμός των αστικών συγκοινωνιών επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν είναι ελλειμματικός.

Ο Κωστής Χατζηδάκης, ωστόσο, κατηγόρησε τον υφυπουργό για ευθεία κοροϊδία της κοινωνίας, σχολιάζοντας ότι οι αριθμοί που παρουσίασε αφορούσαν άλλους κωδικούς από εκείνους που ανέφερε ο ίδιος και ζήτησε εξηγήσεις.

Η αντιπαράθεση θα ενταθεί το απόγευμα καθώς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για τα taxibeat και την Uber προκειμένου να καταδείξουν ότι η ΝΔ δεν συνδράμει το έργο των ταξιτζήδων.