Δήμοι Νομού » Δήμος Λάρισας » Τι μπορεί να γίνει στην οδό Βόλου
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΖΗΤΟΥΝ ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ - Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΑΚΡΥΣ

Τι μπορεί να γίνει στην οδό Βόλου

Τι μπορεί να γίνει στην οδό Βόλου

Συνάντηση εκπροσώπων του Δήμου Λαρισαίων με τους υπευθύνους της Πολεμικής Αεροπορίας ζητώντας την παραχώρηση μιας λωρίδας από την 110 Π.Μ., ώστε να υπάρξει ένας νέος δρόμος που θα λειτουργήσει ως κυκλοφοριακό bypass της Βόλου

Του Πάνου Γαρουφαλιά

Οδός Βόλου, πολύπαθος δρόμος με έντονο κυκλοφοριακό φορτίο. Αυτή την περίοδο στην Βόλου γίνονται έργα και απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από οδηγούς και πεζούς. Προ δεκαημέρου η Λάρισα θρήνησε τον άδικο χαμό μιας 28χρονης ποδηλάτισσας στην συμβολή της οδού Βόλου με την Παλαιά Εθνική Οδό. Το δυστύχημα άνοιξε για ακόμη μια φορά την μεγάλη συζήτηση για το τί πρέπει να γίνει ώστε σε μια από τις εισόδους της πόλης να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα.

Οι κάτοικοι την περασμένη Κυριακή πραγματοποίησαν τρισάγιο στη μνήμη της 28χρονης που έχασε την ζωή της κάτω από τις ρόδες ενός φορτηγού. Ζητούν άμεσα να σταματήσει η διέλευση των βαρέων οχημάτων. Μάλιστα μέσα στην εβδομάδα αντιπροσωπεία των κατοίκων συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό επιδίδοντάς του τα αιτήματά τους προκειμένου να τα κοινοποιήσει στο υπουργείο, ενώ για το ίδιο θέμα επισκέφθηκαν και τον Δήμαρχο Λαρισαίων κ. Απόστολο Καλογιάννη.

Οι κάτοικοι μπορεί να ζητούν άμεσα λύσεις, αλλά όπως θα διαπιστώσετε παρακάτω οι όποιες παρεμβάσεις θέλουν χρόνο και σε καμιά περίπτωση δεν είναι έτοιμες προς υλοποίηση εδώ και τώρα, ώστε να διευθετήσουν οριστικά το πρόβλημα.

Πως είναι χαρακτηρισμένος ο δρόμος

Ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Αστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Μαβίδης μιλώντας στη Larissanet υποστηρίζει ότι  «το τμήμα της Βόλου από τον κόμβο της Εθνικής Οδού και προς την πόλη είναι χαρακτηρισμένο ως δευτερεύον εθνικό δίκτυο. Την ευθύνη του χαρακτηρισμού φέρει σαφώς το αρμόδιο υπουργείο. Απαιτείται έγκριση από το υπουργείο Υποδομών για να αποχαρακτηριστεί ο δρόμος αυτός που είναι στον αστικό ιστό από δευτερεύον εθνικό δίκτυο. Αυτόματα σημαίνει ότι κάποιος άλλος δρόμος που δε υπάρχει σήμερα θα πρέπει να χαρακτηριστεί ως δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο», σημειώνει. Δηλαδή με λίγα λόγια αν θέλουμε να δούμε το τμήμα της Βόλου που βρίσκεται στον αστικό ιστό χωρίς φορτηγά και γενικά με λιγότερη κίνηση θα πρέπει να αλλάξει ο χαρακτηρισμός του.

Ο κ. Μαβίδης οριοθετώντας τι πρέπει να γίνει σε πρώτο στάδιο αναφέρει ότι σήμερα μέρος του εξωτερικού δακτυλίου της πόλης φτάνει έως την Λεωφόρο Καραμανλή, αλλά υπάρχει η πρόβλεψη αυτός ο δακτύλιος να μετατεθεί ανατολικότερα και να συμπεριλαμβάνει και το οικιστικό τμήμα της Βόλου. «Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο σήμερα υπάρχει η πρόβλεψη για μια παράκαμψη της Βόλου από τον κόμβο Βιοκαρπέτ που κινείται ανατολικά «κουμπώνει» κάποια στιγμή στην παλαιά Εθνική Λάρισας- Βόλου και συνεχίζει για να βγει στην Καράγιωργα. Αυτό όμως δεν υπάρχει σήμερα. Άρα εκτιμώ ότι το υπουργείο δεν μπορεί να αποχαρακτηρίσει την παλαιά Εθνική Λάρισας- Βόλου εφόσον δεν υπάρχει αυτή η εναλλακτική λύση», υποστηρίζει ο Αντιδήμαρχος.

ΣΒΑΚ οδος Βολου

Η πρώτη πρόταση για το ΣΒΑΚ σε καμιά περίπτωση δεν προβλέπει ποδηλατόδρομο στη Βόλου

Ένα ραντεβού που μπορεί να φέρει λύση

Για να μπορέσει να υπάρξει η παράκαμψη της περιοχής του Αγίου Γεωργίου ο Δήμος Λαρισαίων έχει ήδη κάνει ένα πρώτο ραντεβού με τους υπευθύνους της Πολεμικής Αεροπορίας ζητώντας την παραχώρηση μιας λωρίδας από την 110 Π.Μ., ώστε να υπάρξει ένας νέος δρόμος που θα λειτουργήσει ως κυκλοφοριακό bypass της Βόλου. «Ο οδηγός που θα έρχεται από την παλαιά Εθνική Λάρισας – Βόλου, δεν θέλουμε να διέρχεται από την συνοικία Αγίου Γεωργίου. Ο δρόμος αυτός που θέλουμε να χαράξουμε θα μπορεί να παροχετεύει την κυκλοφορία είτε προς την Σάκη Καράγιωργα είτε προς το κόμβο της Βιοκαρπέτ. Μάλιστα θα μπορούσε να κουμπώσει από τον κόμβο της Εθνικής Οδού», περιγράφει ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας. Καλή η παρέμβαση αλλά εφόσον «τρέξει» σαφώς θέλει χρόνο.

«Θέλουμε μια ριζική λύση»

Αυτή τη στιγμή τα σημεία επικινδυνότητας στη Βόλου είναι πολλά και ο Δήμος Λαρισαίων δεν εστιάζει μόνο στην διασταύρωσή της με την παλαιά Εθνική Οδό. Προβλέπεται αρχικά ένας κυκλικός στην συμβολή της Ηρώων Πολυτεχνείου με τη Βόλου. Θα υπάρξει παρέμβαση στην έξοδο της Βόλου, όπου διέρχεται η τάφρος προκειμένου να γίνει ασφαλέστερο το σημείο. Η Δημοτική Αρχή εξετάζει και το ποιες είναι οι λύσεις για την γραμμή του ΟΣΕ. Συζητούν με τους υπευθύνους του σιδηρόδρομου τρεις λύσεις: την υπογείωση των γραμμών, την υπερύψωση και το bypass προκειμένου να δουν ποια θα είναι η πιο ενδεδειγμένη περίπτωση. Είναι κρίσιμο από πλευράς ασφάλειας αν θα υπάρχει ισόπεδη διάβαση ή όχι στη Βόλου. Σε πρώτη φάση έρχονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις οι οποίες θα συμβάλουν ως έναν βαθμό στην εξομάλυνση της κατάστασης. «Θα καθοριστούν διαφορετικά οι διαβάσεις, και βέβαια πρέπει να υπάρχει αστυνόμευση για να εφαρμόζονται οι κανόνες. Εμείς όμως θέλουμε μια ριζική λύση», λέει ο κ. Μαβίδης.

Τι υλοποιεί η Περιφέρεια

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας αναμένεται να συνεχίσει την ανακατασκευή του δρόμου της παλαιάς Εθνικής Οδού Λάρισας – Βόλου. Έτσι εντός των επόμενων 18 μηνών θα ανακατασκευάσει το τμήμα από την οδό Βόλου έως και την 110 Π.Μ., ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 7,5 εκ. ευρώ.

Το έργο προβλέπει την κατασκευή τριών κυκλικών κόμβων: Στη συμβολή της παλαιάς Εθνικής Οδού με την Βόλου, στην οδό Ερέτριας και στην Αγιάς.

Κόμβοι Καραμανλή

Έτσι θα είναι οι τρεις κόμβοι στην Λεωφόρο Καραμανλή στην διασταύρωσή της με την Βόλου, την Ερετρίας και την Αγιάς

«Δεν έπρεπε να χρησιμοποιείται από τους ποδηλάτες»

Οι ποδηλάτες κινούνται σε ένα δρόμο που πραγματικά κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα κάθε στιγμή. Η Larissanet ρώτησε σχετικά τον μελετητή του ΣΒΑΚ (Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) και Συγκοινωνιολόγο κ. Χρυσόστομο Ρυζομιλιώτη. «Η Βόλου είναι ένας δρόμος ο οποίος συνδέει τον νέο αυτοκινητόδρομο με τη Λάρισα. Έχει μεγάλο φόρτο, δεν είναι δυνατόν να κάνει κανείς εκεί ποδηλατόδρομο. Δεν έπρεπε να χρησιμοποιείται από τους ποδηλάτες. Στο ΣΒΑΚ έχουμε λάβει υπόψιν ότι η Βόλου δεν μπορεί να έχει ποδηλατόδρομο», σημειώνει ο μελετητής.

Στο σχέδιο που βλέπετε απεικονίζεται η αρχική πρόταση στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ όπου ο ποδηλατόδρομος περνά από την τάφρο και στην συνέχεια κατευθύνεται στην οδό Κάρλας.

Διαπιστώνει κανείς ότι κάποιες λύσεις στον ορίζοντα υπάρχουν, παρεμβάσεις που σαφώς συμβάλλουν, αλλά δεν δίνουν άμεσα οριστική λύση στο πρόβλημα.

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Διαβάστε επίσης: