Αρχική » Πολιτισμός » «Αυτό το σχέδιο είναι λάθος»
ΕΚΘΕΣΗ ΜΕ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΑΚΡΙΘΑΚΗ ΣΤΗΝ CASK

«Αυτό το σχέδιο είναι λάθος»

«Αυτό το σχέδιο είναι λάθος»

Η CASK παρουσιάζει την έκθεση Αλέξης Ακριθάκης, «Αυτό το σχέδιο είναι λάθος». H έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 23 Οκτωβρίου στις 9 μ.μ. και θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου.

Είναι η δεύτερη έκθεση αφιερωμένη στη δουλειά του που πραγματοποιείται στη Λάρισα και η πρώτη στην πόλη μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη. Στην έκθεση παρουσιάζονται επιλεγμένα, χαρακτηριστικά έργα της δεκαετίας του ’70, περίοδο κατά την οποία ο καλλιτέχνης διέμενε κυρίως στο Βερολίνο. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια ιδιαίτερα δημιουργική περίοδος για τον καλλιτέχνη, αφού σε αυτή συνυπάρχουν η ζωγραφική με τις κατασκευές, τα έργα σε χαρτί και τα βιβλία, ατελείωτα σημειώματα και σκέψεις, ποιήματα και εικόνες. Τη δεκαετία του ’70 καθιερώνεται η βαλίτσα που θα αποτελέσει σήμα κατατεθέν για το έργο του και θα τον καταστήσει αναγνωρίσιμο στο ευρύ κοινό. Τα έργα που φιλοξενούνται στην έκθεση, ζωγραφική, κατασκευές και σχέδια υπογραμμίζουν τη συνέπεια της γραφής του, την ποικιλομορφία του έργου του, τη στάση του απέναντι στο ερώτημα που ονομάζεται τέχνη και το παιχνίδι που ονομάζεται ζωή.

AKRITHAKIS1

«Αυτό το σχέδιο είναι λάθος»1976, χρωματιστά μολύβια,γραφίτης και κολάζ σε χαρτί, 21×14 εκ.

Ανάμεσα στα έργα βρίσκεται και μία σειρά τριανταενός σχεδίων που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό και ένα από αυτά δανείζει τον τίτλο του στην έκθεση.

Ο επιμελητής της έκθεσης Αλέξιος Παπαζαχαρίας, στην έκδοση ΑΛΕΞΗΣ ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ, «Αυτό το σχέδιο είναι λάθος», σημειώνει: «…Το πενθήμερο 28 Μαΐου με 1η Ιουνίου 1976 ο Αλέξης Ακριθάκης φτιάχνει στο Βερολίνο μια σειρά σχεδίων με τετραγωνάκια τα οποία ο ίδιος περιγράφει ως «τίποτα το καινούργιο» ενώ όποια βαρυσήμαντη δήλωση για την τέχνη αντικαθίσταται με το «Έτσι παίζω». Από την αρχή της καριέρας του μέχρι το τέλος της ζωής του ο Αλέξης Ακριθάκης μονίμως ανήσυχος δεν έπαψε να είναι αρνητικός απέναντι σε όποια μεθοδολογία και μεθόδευση απομάκρυνε την τέχνη από εκεί που ίδιος θεωρούσε πως πραγματικά ανήκει: στον καλλιτέχνη και το κοινό του. Η δημιουργία για τον Αλέξη Ακριθάκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του, και η τέχνη του της ζωής. Το έργο του όπως και ο ίδιος αντιστέκεται την κατηγοριοποίηση και οποιαδήποτε συμβατική ταξινόμηση, μοιράζεται ανάμεσα στη γραφή και τη ζωγραφική αποδεικνύοντας πως τα δύο δεν έχουν μόνο ομοιότητες και διαφορές αλλά μπορούν να είναι πλευρές του ίδιου νομίσματος. Γραφή, ζωγραφική, κατασκευές με ξύλα, σίδερα και ό,τι άλλο χρειαστεί αποτελούν τα εργαλεία μέσα από τα οποία ο καλλιτέχνης τη δεκαετία του ’70 θα δημιουργήσει ίσως το πιο αναγνωρίσιμο κομμάτι του έργου του..».

ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ

Μεταλική βαλίτσα, 1972, σίδερο, 40×35 εκ.

Ο επιμελητής αφιερώνει την έκθεση αυτή στη Φώφη Ακριθάκη.

Οι διοργανωτές της έκθεσης ευχαριστούνε ιδιαίτερα για την εμπιστοσύνη της και τη συνεργασία της την Χλόη Geitmann-Ακριθάκη και για την πολύτιμη συμβολή τους στην υλοποίηση της έκθεσης, τους: Νίκο Ράπτη, Μαρία Δαλαμάγκα, Χρήστο Μπεχλιβάνο, Ειρήνη Χαραλαμπίδου, Σόνια Χαραλαμπίδου-Διβάνη, Αριάδνη Geitmann, Λήδα Χαρίση, Σπύρο Παπαζαχαρία, Ειρήνη Παπαϊωάννου, Πάνο Εσκίογλου, Στέλα Λαμπρούλη και Αγγέλα Σιτρά.

Καθώς και για τη στήριξη τους: Hotel Metropol Larissa, Σχολή Μπαλέτου Μαρίας Δαλαμάγκα και Βιολογικοί Οίνοι Εσκίογλου.

Δημιουργία εκπαιδευτικού προγράμματος σε συνεργασία με: Σχολή Σχεδίου – Σχέδιο Σαμαρά.

Χορηγός επικοινωνίας: larissanet & larissanet.gr

Όλες οι εικόνες είναι ευγενική παραχώρηση της Χλόης Geitmann-Ακριθάκη.

Όλα τα έργα βρίσκονται σε ιδιωτική συλλογή.

Επιστροφή επάνω