Αρχική » Συνεντεύξεις » Εύα Στεργιάκη: «Βλέπω τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όχι το χρήμα…»
TA ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ

Εύα Στεργιάκη: «Βλέπω τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όχι το χρήμα…»

Εύα Στεργιάκη: «Βλέπω τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όχι το χρήμα…»

«Μοναδική μου έγνοια είναι ο ικανοποιημένος πελάτης. Ο πελάτης που θα διαθέσει το ποσό που έχει προγραμματίσει για το ταξίδι του, λαμβάνοντας από μένα το μέγιστο δυνατό των υπηρεσιών»

Του Λευτέρη Παπαστεργίου

Φωτ. larissanet/tsantopoulos

«Θέλω να πάω σ’ αυτό το εξωτικό μέρος που κελαηδάνε τα πουλιά στο αυτί σου… Ναι, δεν σε κοροϊδεύω, δεν το ξέρεις;»

«Υπάρχει στη Σύρο κροκάλα;»

«Σε ποιες ακτές της Κρήτης επιτρέπεται το ψαροντούφεκο;»

«Η ημιδιατροφή περιλαμβάνει και ψάρια; Και αν, ναι, τότε τι ψάρια;»

Αυτές και εκατοντάδες ακόμα, τέτοιου είδους, ερωτήσεις έχει δεχθεί στα 21 χρόνια που βρίσκεται στο γραφείο ταξιδιών. Κάθε πελάτης και μια ξεχωριστή περίπτωση. Πως είναι όμως να προσπαθείς να διαχειριστείς τον καθένα προσωπικά, γνωρίζοντας εξ αρχής πως εκείνος έρχεται στο γραφείο σου, περιμένοντας να γίνουν, υποχρεωτικά, τα πάντα τέλεια;

Απέναντί μου η Εύα Στεργιάκη, ιδιοκτήτρια του ομώνυμου γραφείου, μια από τις πλέον επιτυχημένες επαγγελματίες του είδους. Προσπαθώ να καταλάβω τι είναι αυτό που κάνει ένα επάγγελμα συναρπαστικό, την ίδια στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι την φορτώνουμε με βάρος και ευθύνη.

«Τελειώνοντας το σχολείο ήθελα να ασχοληθώ με το μπαλέτο και το θέατρο. Μεγαλώνοντας όμως σε ένα περιβάλλον γεμάτο ταξίδια, βρέθηκα τελικά στο γραφείο ταξιδιών, στο μέρος που η μητέρα μου για χρόνια, εξυπηρετούσε χιλιάδες ανθρώπους», μου λέει, πιάνοντας το νήμα της προσωπικής της ιστορίας από την αρχή. «Με τον καιρό ανέλαβα την εταιρεία εγώ. Πέρασα όλα τα σεμινάρια που θα μπορούσε κάποιος να περάσει. Πιστοποιήθηκα στα αεροπορικά και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, γνώρισα τον χώρο των αεροδρομίων, ήρθα σε επαφή με όλους αυτούς που ήξεραν τον κόσμο των ταξιδιών».

Την ρωτάω πως είναι να δουλεύεις τώρα, μετά από τόσα χρόνια, με αντίπαλο την τεχνολογία και το internet, μέσω το οποίου ο καθένας μπορεί κλείσει μόνος του τις διακοπές ή τα επαγγελματικά του ταξίδια.

«Το διαδίκτυο έχει απογειώσει τη δουλειά. Ωστόσο ο πελάτης ή ο επιχειρηματίας, χρειάζεται τον ειδικό. Επιπλέον δεν μπορεί να διαθέτει άφθονο χρόνο, ούτε έχει την εμπειρία της επιλογής», μου απαντάει, και στο σημείο αυτό μου αποκαλύπτει την φιλοσοφία της επιχείρησής της. «Μοναδική μου έγνοια είναι ο ικανοποιημένος πελάτης. Ο πελάτης που θα διαθέσει το ποσό που έχει προγραμματίσει για το ταξίδι του, λαμβάνοντας από μένα το μέγιστο δυνατό των υπηρεσιών. Τον πελάτη μου τον θέλω δίπλα. Θέλω να τον ικανοποιήσω και να τον κρατήσω. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε έχω πολλούς σταθερούς πελάτες και, επιπλέον, γι” αυτό και με προτιμούν πολλές και μεγάλες εταιρείες από ολόκληρη την Ελλάδα. Ο επαγγελματίας μου αναθέτει τα πάντα γιατί θέλει να απεγκλωβιστεί. Το ταξίδι του πρέπει να είναι μια ξεκούραση. Δεν πρέπει να ασχολείται αυτός με τις λεπτομέρειες. Όλα είναι θέμα εξυπηρέτησης».

stergiaki-eva-4

«Τον πελάτη μου τον θέλω δίπλα. Θέλω να τον ικανοποιήσω και να τον κρατήσω. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε έχω πολλούς σταθερούς πελάτες και, επιπλέον, γι” αυτό και με προτιμούν πολλές και μεγάλες εταιρείες από ολόκληρη την Ελλάδα»

Ποια η βασική σου αρχή στη δουλειά;

Βλέπω τον πελάτη ως άνθρωπο με ανάγκες και όχι σαν χρήμα.

Ποιος είναι ο δικός σου αγαπημένος προορισμός;

Η Γαλλική Πολυνησία. Το Παρίσι. Και ολόκληρη η Ιταλία.

Τι προτείνετε τώρα που έρχονται και γιορτές στο κόσμο που θέλει να ταξιδέψει;

Πράγα, Βιέννη, Λονδίνο, Παρίσι, Βουδαπέστη, και φυσικά Νέα Υόρκη. Όλα με εξαιρετικές τιμές, οργανωμένα στη λεπτομέρειά τους και φυσικά με ελληνόφωνους ξεναγούς παντού.

Ποιο το επίπεδο του ελληνικού τουρισμού;

Υστερούμε σε πολλά. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα. Υπάρχουν ξενοδόχοι, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους, δεν ξέρουν ούτε τι κάνουν, ούτε τι ζητάνε. Δεν είναι δυνατόν, για παράδειγμα, να πληρώνω ένα διήμερο στο Μέτσοβο 500 ευρώ και το αντίστοιχο διήμερο στο Μιλάνο 300 ευρώ! Προσπαθούν να «τρέξουν» τις επιχειρήσεις τους χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις και δεν αναθέτουν τη δουλειά στους ειδικούς.

stergiaki-eva-1Πόσο σημαντική είναι η εξειδίκευση;

Είναι το Α και το Ω. Νομίζω πως είναι απαραίτητη σε όλες τις δουλειές πλέον. Αν εγώ μπορώ κάτι να εγγυηθώ μετά από τόσα χρόνια δουλειάς και χιλιάδες ταξίδια σε ολόκληρο τον κόσμο, αυτό είναι η εξειδίκευση και η εχεμύθεια.

Ποιο είναι το όνειρό σου για το μέλλον; Πως θα ήθελες να είσαι σε είκοσι χρόνια από τώρα, μιλώντας επαγγελματικά;

Κοίτα. Είχαμε, ως εταιρεία, μια φοβερή άνοδο και ανάπτυξη. Η κρίση μας σταμάτησε, όπως σταμάτησε και ολόκληρη την αγορά. Το όνειρό μου δεν είναι να γίνω πλούσια από αυτή τη δουλειά. Θα ήθελα όμως να καταφέρω να έχω ένα γραφείο παντού στην Ελλάδα.

Αν είχες να επιλέξεις ένα μόνο μέρος;

Στη Σαντορίνη!

Και στο εξωτερικό;

Στη Νέα Υόρκη.

Και μια συμβουλή στους ανθρώπους που ετοιμάζονται να ταξιδέψουν;

Να προτιμάνε τα οργανωμένα γραφεία ταξιδιών. Έχουμε τις προτάσεις, έχουμε την εμπειρία, έχουμε τις λύσεις για όποιο πρόβλημα παρουσιαστεί. Το ταξίδι του καθενός και της καθεμιάς είναι και δικό μας ταξίδι. Εμείς είμαστε σαν ένα είδους «συμβούλου διασκέδασης». Ξέρουμε που θα περάσει ο πελάτης καλύτερα με τα χρήματα που διαθέτει. Μπορούμε λοιπόν να τον βοηθήσουμε να απολαύσει πραγματικές εμπειρίες.

ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Επιστροφή επάνω