Αρχική » Οικονομία » Στο κυνήγι των προσφορών οι καταναλωτές
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

Στο κυνήγι των προσφορών οι καταναλωτές

Στο κυνήγι των προσφορών οι καταναλωτές

Συνήθειες παλαιότερων ετών, όπως η αγορά τροφίμων χύμα, υιοθετούν ολοένα και περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά, ελέω κρίσης.

Σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων ακόμη και για την αγορά τροφίμων κυνηγούν τις προσφορές, αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και μικρότερες ποσότητες. Οι τάσεις αυτές διαμορφώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και φαίνεται να παγιώνονται.

Οι νέες καταναλωτικές τάσεις στην αγορά τροφίμων, με κινητήριες δυνάμεις αυτών αφενός την οικονομική κρίση και αφετέρου τη διείσδυση των νέων τεχνολογιών στα ελληνικά νοικοκυριά, αποτυπώνονται σε έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Focus Bari για λογαριασμό της Tetra Pak.

Το 75% δηλώνει ότι έχει περιορίσει τις δαπάνες του για την αγορά τροφίμων, με τη μέση δαπάνη εβδομαδιαίως στο σούπερ μάρκετ να διαμορφώνεται στα 55 ευρώ από 60 ευρώ στα τέλη του 2014. Οι βασικότεροι τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων είναι το κυνήγι των προσφορών και ειδικά των προσφορών «2 στην τιμή του ενός» (την απάντηση αυτή έδωσε το 79% των ερωτηθέντων), η χρήση εκπτωτικών κουπονιών (78%), η σύγκριση τιμών καταστημάτων (65%), η συχνότερη αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (53%), η αγορά μικρότερων ποσοτήτων (52%). Ο «εθισμός» των καταναλωτών στις προσφορές είναι πλέον τέτοιος, που το 51% των ερωτηθέντων απάντησε ότι αναβάλλει την αγορά κάποιου προϊόντος μέχρις ότου αυτό να διατεθεί σε προσφορά. Καινούργιο εύρημα είναι αυτό που αφορά στην αγορά προϊόντων χύμα (το 50% των ερωτηθέντων απάντησε ότι επιλέγει τέτοια προϊόντα για εξοικονόμηση χρημάτων), κάτι που εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς κάνοντας μια βόλτα σε μια λαϊκή αγορά.

Προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία της έρευνας της Focus Bari αλλά και τα στοιχεία των μετρήσεων στα σούπερ μάρκετ σε ό,τι αφορά τη ζήτηση σε βασικά προϊόντα διατροφής και, κυρίως, σε γάλα. Τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI δείχνουν, σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Τσανό, Key Account Director της Tetra Pak για την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, πτώση των πωλήσεων γάλακτος σε ποσοστό που υπερβαίνει το 10% για το πρώτο δίμηνο του 2016.

ΠΗΓΗ

Επιστροφή επάνω