Αρχική » Λάρισα » Μάξιμος: Από το υπ. Παιδείας απουσιάζει ο σχεδιασμός

Μάξιμος: Από το υπ. Παιδείας απουσιάζει ο σχεδιασμός

Μάξιμος: Από το υπ. Παιδείας απουσιάζει ο σχεδιασμός

«Ενώ πρέπει οι αλλαγές στην εκπαίδευση να συνοδεύονται από ένα συγκροτημένο σχεδιασμό ανάλογο με τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και τις τάσεις κοινωνικής ζήτησης, τις περισσότερες φορές αυτός απουσιάζει από τις μεταρρυθμίσεις που θεσμοθετεί το υπουργείο Παιδείας, όταν, μάλιστα, από το εκπαιδευτικό σύστημα αναμένεται η προαγωγή του πνευματικού πολιτισμού, η οικονομική ανόρθωση της χώρας, καθώς και η κοινωνική ευημερία και ευστάθεια». Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, χαιρετίζοντας ως εκπρόσωπος του Προέδρου του κόμματος κ. Κυριάκου Μητσοτάκη το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα «Προγράμματα Σπουδών – Σχολικά εγχειρίδια: από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον» που πραγματοποιείται στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέφερε ότι «στο διάβα του χρόνου πολλές ήταν οι αλλαγές στα σχολικά προγράμματα και τα αντίστοιχα σχολικά βιβλία, που αναμφίβολα αποτύπωναν και τις πολιτικές αλλαγές, που στην πατρίδα μας ήταν πάντοτε συχνές και θυελλώδεις, αλλά και την επικράτηση συγκεκριμένων ιδεολογικών ρευμάτων. Αναφέρω ως χαρακτηριστική την θριαμβευτική είσοδο του δημοτικισμού, και την έκδοση του βιβλίου του Ζαχαρία Παπαντωνίου ‘‘Τα Ψηλά Βουνά’’, που και στις μέρες μας επανακυκλοφορεί, ενώ ανεβαίνει και στο θέατρο, για να μας θυμίζει μια άλλη Ελλάδα».

Ο Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ πρόσθεσε ότι «μέσα από το πρόγραμμα σπουδών (ανοικτό ή κλειστό – θεματοκεντρικό ή μαθητοκεντρικό ή στοχοκεντρικό) και τα σχολικά βιβλία, δίνονται οι κατευθυντήριες γραμμές και γενικά ορίζονται έμμεσα ή άμεσα αφενός το περιεχόμενο της διδακτικής διαδικασίας (διδασκαλίας και μάθησης) και αφετέρου οι ανατροφοδοτικές διαδικασίες (αξιολόγηση του αποτελέσματος διδασκαλίας και μάθησης). Τα προγράμματα σπουδών και τα σχολικά βιβλία αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής πολιτικής και καθρέφτη των κοινωνικοπολιτικών τάσεων, που επικρατούν κάθε φορά. Δυστυχώς, αλλάζουν σχεδόν κάθε φορά που υπάρχει κυβερνητική αλλαγή με ρυθμίσεις που αποκαλύπτουν πολύ συχνά πολιτικές και ιδεολογικές συγκρούσεις».

Χαρακοπουλος ΟΜΙΛΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2 (2)

Τέλος υπενθύμισε ότι «η ΝΔ το 2009 προχώρησε σε έναν ευρύτατο Εθνικό Διάλογο για την παιδεία και το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών της εκπαίδευσης. Με βάση τα πορίσματα αυτά, την περίοδο 2010-2014 με επίκεντρο το νέο σχολείο έγιναν ουσιαστικές αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και δομικές αλλαγές στο Γενικό Λύκειο και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Όμως, και πάλι σήμερα αρχίζει νέος γύρος διαλόγου για την παιδεία όχι από το ΕΣΥΠ και το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθ’ ύλην αρμόδια, όπου υπάρχει καθολική εκπροσώπηση κομμάτων και φορέων, αλλά από επιτροπή που όρισε ο υπουργός Παιδείας».

Επιστροφή επάνω