Αρχική » Ελλάδα » Ερώτηση Μπαργιώτα για τον αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία από την εκπαίδευση

Ερώτηση Μπαργιώτα για τον αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία από την εκπαίδευση

Ερώτηση Μπαργιώτα για τον αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία από την εκπαίδευση

Ερώτηση για τον αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία από την εκπαιδευτική διαδικασία και τα σχέδια της κυβέρνησης σχετικά με την ειδική εκπαίδευση, με αφορμή και τον πρόσφατο εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ανεξάρτητης Διαβίωσης στις 5 Μαΐου, κατέθεσαν προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Αθλητισμού οι βουλευτές του Ποταμιού Κατερίνα Μάρκου (Β’ Θεσσαλονίκης), Ιάσων Φωτήλας (Αχαΐας), Κωνσταντίνος Μπαργιώτας (Λάρισας) και Σταυρούλα Αντωνάκου (Α’ Πειραιώς).

Οι βουλευτές επικαλούνται πρόσφατη έκθεση της Action Aid για την κατάσταση της εκπαίδευσης για τα παιδιά με αναπηρία στην Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία, το εκπαιδευτικό έτος 2010-2011, μόλις το 15% των παιδιών με αναπηρία φοιτούσαν σε σχολεία, καθώς και τα συμπεράσματα του 18ου εκλογοαπολογιστικού συνεδρίου της Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ, στο οποίο τονίστηκε η ανάγκη για αναβάθμιση των υφιστάμενων εκπαιδευτικών δομών με τη λήψη στοχευμένων μέτρων για ζητήματα όπως η μεταφορά των μαθητών, η φυσική προσβασιμότητα των υποδομών των σχολικών μονάδων, η κατάρτιση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών υποχρεωτικής εφαρμογής στην Ειδική Εκπαίδευση, κ.α..

Το Ποτάμι ζητά ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα πρόσβασης σε ένα ασφαλές και σταθερό εκπαιδευτικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά, που θα μπορεί να διασφαλίσει την ουσιαστική ισότιμη συμμετοχή σε όλες τις εκφράσεις της κοινωνικής ζωής, χωρίς τεχνητούς διαχωρισμούς και προκαταλήψεις. Παράλληλα, απαιτείται μία συνολική μεταρρύθμιση στο χώρο της αναπηρίας και ένα ευρύτερο πολιτικό σχέδιο, με χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένους στόχους, που θα έχει ως θεμέλιο λίθο το δικαίωμα στην Ανεξάρτητη Διαβίωση, και που θα αντιμετωπίζει όλα τα κενά και αδυναμίες της πολιτείας που σήμερα καλύπτουν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων ατόμων με αναπηρία.

Οι βουλευτές ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό στοιχεία σχετικά με το ποσοστό φοίτησης των παιδιών με αναπηρία στα σχολεία καθώς και τις προθέσεις του σχετικά με την ειδική εκπαίδευση και τη διασφάλιση της πρόσβασης όλων των παιδιών στους χώρους εκπαίδευσης και μάθησης αλλά και στην ίδια τη γνώση.

Επιστροφή επάνω