Αρχική » Απόψεις » Τσιτσανούδη Ν. » Ένα μοναδικό λεύκωμα για το ελληνικό βαμβάκι

Ένα μοναδικό λεύκωμα για το ελληνικό βαμβάκι

Ένα μοναδικό λεύκωμα για το ελληνικό βαμβάκι

Της Νικολέττας Τσιτσανούδη

Με χαρά και περισσό μεράκι η διοίκηση της VIOLARS.A. (MarkouBros) μας παρουσιάζει αυτές τις μέρες ένα ανεπανάληπτο και μοναδικό στο είδος του Λεύκωμα για το Ελληνικό Βαμβάκι, το οποίο διαμορφώθηκε σταδιακά τα τελευταία δύο χρόνια. Οι δημιουργοί φιλοδοξούν να καταθέσουν στην ελληνική, αλλά και διεθνή κοινότητα έναν αφιερωματικό τόμο αντάξιο της ιστορίας του βαμβακιού. Και το καταφέρνουν!

Όπως διαβάζουμε και στο μήνυμα της διοίκησης της εταιρείας, βασική επιδίωξη και στόχος τους είναι η παρουσίαση της προσπάθειας που καταβάλλεται από μία αλυσίδα ανθρώπινου δυναμικού για την παραγωγή του ελληνικού βαμβακιού. Παρακολούθησαν από κοντά και με μεγάλη υπομονή την εξέλιξη της διαδικασίας από την σπορά ως το ταξίδι του εκκοκκισμένου βάμβακος στο εξωτερικό, και αυτή η υπομονή   αντάμειψε με μία έκδοση η οποία αποκαλύπτει το σύνολο των σταδίων και των φάσεων της παραγωγικής διαδικασίας με ενάργεια. Μυεί δε τον αναγνώστη σε άγνωστες για τους περισσότερες πτυχές του φυτρώματος και διακίνησης του ελληνικού βαμβακιού, προσλαμβάνοντας μια παιδευτική διάσταση για τους νεότερους.

Και στη συνέχεια οι επικεφαλής της VIOLARεπισημαίνουν ότι στη χώρα μας έχουμε ακολουθήσει πιστά τα τελευταία χρόνια τα τεχνολογικά και καλλιεργητικά επιτεύγματα, τόσο στον πρωτογενή όσο και στον δευτερογενή τομέα: «Αγρότες και εκκοκκιστές, αυτή η κοινωνία που θέλουμε να ελπίζουμε στον συνεργατικό της χαρακτήρα, διεκδικούν σήμερα τη βελτίωση της εικόνας και του status του ελληνικού βαμβακιού ως ένα βασικό εξαγώγιμο προϊόν που μπορεί να σταθεί άξια στην διεθνή αγορά. Αυτή η διεκδίκηση δεν διατυπώνεται αξιωματικά. Θεμελιώνεται και εδράζεται στον ποιοτικό έλεγχο, στην αυστηρή τήρηση των καθιερωμένων προδιαγραφών, στην εκπαίδευση του εμπλεκόμενου επιστημονικού προσωπικού και βεβαίως στη διαρκή κατάκτηση της αξιοπιστίας από την πλευρά των εξαγωγέων. Όσο οι συγκεκριμένοι δυναμικοί παράγοντες εκπληρώνονται, κι αυτό δεν είναι παρά ένα καθημερινό στοίχημα, μια διαρκής πρόκληση, οι συνθήκες για τη δημιουργία brand name για το ελληνικό βαμβάκι ωριμάζουν».

Μια άλλη σημαντική διαπίστωση που καταγράφεται στο μήνυμα της διοίκησης αφορά στο ότι η ομοθυμία και η κοινή στρατηγική, σε συνδυασμό με τη συλλογική υιοθέτηση των υψηλών standardsκατά την παραγωγή και διακίνηση του προϊόντος του βαμβακιού, μπορούν ως σταθερές, εν εξελίξει ωστόσο, να απογειώσουν το εθνικό μας προϊόν και να οδηγήσουν σε βελτιστοποίηση της θέσης του στην απαιτητική παγκοσμιοποιημένη αγορά. Πρόκειται για ένα ζωτικής σημασίας διακύβευμα για την ελληνική αγροτική οικονομία αλλά και τις χιλιάδες των ελληνικών οικογενειών που ζουν από το προϊόν.

Και οι εκδότες του λευκώματος καταλήγουν τονίζοντας: «Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση την οποία προσεγγίζουμε διττά, με τεχνοκρατικά κριτήρια, αλλά και όραμα. Οι αφετηρίες μας παραμένουν ακλόνητες και ακουμπούν – πού αλλού; – στην ελληνική γη, που μας τροφοδοτεί χωρίς φειδώ με ανεπανάληπτες εικόνες. Αυτές τις εικόνες της παραγωγής και της ανάπτυξης συλλέξαμε ως μια πολύτιμη παρακαταθήκη έμπνευσης για το σήμερα και το αύριο…».

Τη φωτογράφηση έκανε ο εκλεκτός συμπολίτης μας Γιώργος Μποντικούλης, τον σχεδιασμό και την εικονογράφηση ο Γιώργος Πέτρου, ψυχή της έκδοσης ήταν ο Βασίλης Μάρκου, διευθύνων σύμβουλος της VIOLAR και η υπογράφουσα επιμελήθηκε τα κείμενα. Κοινή η ευχή όλων μας: Καλό ταξίδι στα ανεπανάληπτα σχήματα και προοπτικές του ελληνικού βαμβακιού!

 

Επιστροφή επάνω