Advertisement
Αρχική » Αυτοκίνητο » «Μαϊμού» αλλαγές κινητήρα για να γλιτώσουν τεκμήρια

«Μαϊμού» αλλαγές κινητήρα για να γλιτώσουν τεκμήρια

«Μαϊμού» αλλαγές κινητήρα για να γλιτώσουν τεκμήρια

Μια φλέβα… φορολογικής αυθαιρεσίας που αποδεικνύει το δαιμόνιο ορισμένων όταν πρόκειται να κλέψουν στην εφορία έχει χτυπήσει εδώ και καιρό το ΣΔΟΕ. Σε συνεργασία με το συναρμόδιο υπουργείο Μεταφορών έχει εντοπίσει περίπου 3.000 περιπτώσεις εικονικής αλλαγής κινητήρα σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που πραγματοποιήθηκαν μόνο και μόνο για να γλιτώσουν οι ιδιοκτήτες τους τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας αλλά και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη του ΣΔΟΕ οι έρευνες για το συγκεκριμένο θέμα ξεκίνησαν πριν από τουλάχιστον έναν χρόνο και συνεχίζονται ακόμη και σήμερα καθώς το θέμα φαίνεται ότι είχε πάρει διαστάσεις. Η έρευνα ξεκίνησε μετά από αξιοποίηση πληροφοριών και αφορά όχι μόνο ιδιώτες που πιστοποιούσαν τις μετατροπές αλλά και τυχόν ευθύνες άλλων υπηρεσιών.

Οι επιτήδιοι λειτουργούσαν ως εξής. Εμφάνιζαν στις αρμόδιες διευθύνσεις όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας λόγω αλλαγής κινητήρα. Στα δικαιολογητικά αυτά περιλαμβάνονταν βεβαιώσεις από διπλωματούχους μηχανολόγους και εγκατάστατες κινητήρων καθώς και τιμολόγια αγοράς του νέου κινητήρα ο οποίος ήταν σημαντικά χαμηλότερου κυβισμού από αυτόν που «φορά» το όχημα. Οι υπηρεσίες προχωρούσαν στην έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας με το μειωμένου κυβισμού κινητήρα. Στην πραγματικότητα το όχημα εξακολουθούσε να κινείται με τον αρχικό κινητήρα του υψηλού κυβισμού αλλά ο ιδιοκτήτης του είχε καταφέρει να γλιτώσει από τα πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας αλλά και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

«Οι ελεγκτές μας μαζί με υπαλλήλους των διευθύνσεων μεταφορών παίρνουν φακέλους οχημάτων υψηλού κυβισμού με αλλαγή κινητήρα χαμηλότερου κυβισμού και πραγματοποιούν κάθε δυνατό έλεγχο και αυτοψία», λέει στο Capital.gr αρμόδιο στέλεχος του ΣΔΟΕ. «Εντοπίζονται τα οχήματα και γίνεται έλεγχος προκειμένου να πιστοποιηθεί ο αριθμός του κινητήρα και ελέγχεται αν ο μηχανολόγος που έχει πιστοποιήσει τη μετατροπή είναι υπαρκτό πρόσωπο. Σε όλες τις περιπτώσεις που πιστοποιείται η εικονική αλλαγή κινητήρα οι εκθέσεις ελέγχου διαβιβάζονται στις εφορίες για περαιτέρω έλεγχο και την επιβολή προστίμων, υπολογισμό πρόσθετου τεκμηρίου, τελών κυκλοφορίας και φόρου πολυτελούς διαβίωσης». Οι φάκελοι διαβιβάζονται και στον εισαγγελέα για την άσκηση ποινικών διώξεων για πλαστογραφία, φοροδιαφυγή και απάτη σε βάρος του δημοσίου.

Οι επιτήδειοι που «πουλούσαν» τις σχετικές υπηρεσίες με το αζημίωτο προσέφεραν ουσιαστικά μερική ή ολική απαλλαγή από τσουχτερούς φόρους και συγκεκριμένα:

-τα τέλη κυκλοφορίας που πάνω από τα 4.000 κυβικά ανέρχονται σε 1.320 ευρώ.
-το φόρο πολυτελούς διαβίωσης που υπολογίζεται με ποσοστό 5% έως 10% επί του ετήσιου τεκμηρίου για τα ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών. Για ένα όχημα 4.500 κυβικών ηλικίας τριών ετών ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης ανέρχεται σε 3.580 ευρώ. Αν ο κινητήρα του οχήματος αλλάξει με έναν κινητήρα 1.800 κυβικών ο φόρος μηδενίζεται.
-τα τεκμήρια διαβίωσης. Για ένα όχημα 4.500 κυβικών ηλικίας έως πέντε ετών το ετήσιο τεκμήριο είναι 35.800 ευρώ.

capital.gr

Πηγή:www.capital.gr

Επιστροφή επάνω