Advertisement
Αρχική » Υγεία » Αλάτι: Είναι τόσο «κακό» όσο λένε;
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αλάτι: Είναι τόσο «κακό» όσο λένε;

Αλάτι: Είναι τόσο «κακό» όσο λένε;

Η δαιμονοποίηση τροφών που μπορούν να ωφελήσουν σημαντικά την υγεία μας – εφ’ όσον καταναλώνονται με μέτρο- αποτελεί σύνηθες φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. Το λιθαράκι τους σε αυτό έχουν βάλλει οι «γενικές κατευθυντήριες οδηγίες», οι οποίες συνήθως δημοσιεύονται από ομάδες ειδικών επιστημόνων και αποτελούν λίγο έως πολύ έναν διατροφικό «μπαμπούλα», ο οποίος μας υπαγορεύει τι μπορούμε να καταναλώνουμε και σε ποιες ποσότητες. Θύμα των κατευθυντήριων αυτών οδηγιών είναι, μεταξύ άλλων, το απαραίτητο για τη διατροφή μας αλάτι. Τι λένε λοιπόν οι οδηγίες για την κατανάλωσή του;

Οι κατευθυντήριες οδηγίες

Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες οδηγίες, η κατανάλωση αλατιού από τον πληθυσμό θα πρέπει να περιορίζεται σε ποσότητες κάτω από 5-6 γραμμαρίων αλατιού ημερησίως (δηλαδή λιγότερο από ένα κουταλάκι του γλυκού), το οποίο προσλαμβάνουμε είτε από τις τροφές είτε ως προστιθέμενο. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συγκεκριμένα, συστήνει ημερήσια λήψη νατρίου κάτω από 1,5 γραμμάρια, δηλαδή κάτω από 3-3,5 γραμμάρια αλατιού. Το πιθανότερο είναι εσείς, αλλά και η οικογένειά σας και οι φίλοι σας να ξεπερνάτε ενίοτε αυτήν την ποσότητα. Για την ακρίβεια ο περισσότερος κόσμος την ξεπερνά, καθώς σύμφωνα με την Αμερικάνικη Καρδιολογική εταιρεία παραπάνω από το 99% του παγκόσμιου πληθυσμού καταναλώνει περισσότερα από 1,5 γραμμάρια νατρίου ημερησίως. Βρίσκεται λοιπόν ο κόσμος στα πρόθυρα του μαζικού αφανισμού από προσώπου γης; Θα υπάρξουν αιφνίδιοι θάνατοι εξαιτίας της κατανάλωσης του αλατιού; Θα πρέπει να ανησυχούμε όλοι εμείς που δεν κυκλοφορούμε με μια ζυγαριά ακριβείας μετρώντας την ποσότητα νατρίου στις τροφές μας; Μια ψύχραιμη προσέγγιση Σύμφωνα με τον κ. Χρήστο Ντέλλο, Διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής του Τζάννειου Νοσκομείου, η απάντηση είναι όχι. «Οι οδηγίες αυτές για να είναι έγκυρες θα πρέπει να βασίζονται πάνω σε τυχαιοποιημένες μελέτες στον πληθυσμό, δηλαδή να παρακολουθούνται άνθρωποι που καταναλώνουν διαφορετικές ποσότητες αλατιού. Μια τέτοια μελέτη δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Το μόνο που έχουμε στα χέρια μας είναι μελέτες που συσχετίζουν την κατανάλωση αλατιού με την αρτηριακή πίεση», σχολιάζει ο ίδιος.

Πηγή: www.in2life.gr

Η δαιμονοποίηση τροφών που μπορούν να ωφελήσουν σημαντικά την υγεία μας – εφ’ όσον καταναλώνονται με μέτρο- αποτελεί σύνηθες φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. Το λιθαράκι τους σε αυτό έχουν βάλλει οι «γενικές κατευθυντήριες οδηγίες», οι οποίες συνήθως δημοσιεύονται από ομάδες ειδικών επιστημόνων και αποτελούν λίγο έως πολύ έναν διατροφικό «μπαμπούλα», ο οποίος μας υπαγορεύει τι μπορούμε να καταναλώνουμε και σε ποιες ποσότητες. Θύμα των κατευθυντήριων αυτών οδηγιών είναι, μεταξύ άλλων, το απαραίτητο για τη διατροφή μας αλάτι. Τι λένε λοιπόν οι οδηγίες για την κατανάλωσή του;Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/wellbeing/nutrition/article/356055/alati-einai-toso-kako-oso-lene.html
Πηγή: www.in2life.gr

Η δαιμονοποίηση τροφών που μπορούν να ωφελήσουν σημαντικά την υγεία μας – εφ’ όσον καταναλώνονται με μέτρο- αποτελεί σύνηθες φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. Το λιθαράκι τους σε αυτό έχουν βάλλει οι «γενικές κατευθυντήριες οδηγίες», οι οποίες συνήθως δημοσιεύονται από ομάδες ειδικών επιστημόνων και αποτελούν λίγο έως πολύ έναν διατροφικό «μπαμπούλα», ο οποίος μας υπαγορεύει τι μπορούμε να καταναλώνουμε και σε ποιες ποσότητες. Θύμα των κατευθυντήριων αυτών οδηγιών είναι, μεταξύ άλλων, το απαραίτητο για τη διατροφή μας αλάτι. Τι λένε λοιπόν οι οδηγίες για την κατανάλωσή του;Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/wellbeing/nutrition/article/356055/alati-einai-toso-kako-oso-lene.html
Πηγή: www.in2life.gr

Επιστροφή επάνω