Advertisement
Αρχική » Πολιτισμός » Η Άννα Βαγενά στη Λάρισα
"Ο ΓΑΜΟΣ" ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΩΛ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Η Άννα Βαγενά στη Λάρισα

Η Άννα Βαγενά στη Λάρισα

Μία από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής θεατρικής περιόδου της Αθήνας, το έργο της Βάσας Σολωμού Ξανθάκη “Ο γάμος», θα παρουσιάσει η Άννα Βαγενά στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας την Τρίτη 18 Νοεμβρίου, για μία μόνο παράσταση στις 8 το βράδυ.

«Ο ΓΑΜΟΣ» πρωτοπαρουσιάστηκε το 1994 στο Θεσσαλικό Θέατρο και γνώρισε τεράστια επιτυχία σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Κώστα Τσιάνου. Στην τωρινή παράσταση «ο Γάμος» παρουσιάζεται με τη μορφή του μονολόγου σε θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία και ερμηνεία της Άννας Βαγενά.

«Ο Γάμος» είναι η ιστορία μιας απλής γυναίκας από τα Αμπελάκια της Θεσσαλίας, μιας χωριάτισσας που σήκωσε στους αδύνατους ώμους της, παλικαρίσια, τη μοίρα της και συγχρόνως τη μοίρα πολλών γυναικών του τόπου μας. Έζησε τη βαναυσότητα ενός αλκοολικού πατέρα, είδε την αγάπη του άνδρα της να μεταμορφώνεται σε περιφρόνηση, όταν άρχισε να γεννάει κωφάλαλα παιδιά εξαιτίας της βαριάς κληρονομικότητας του αλκοολικού πατέρα της και πάλεψε με νύχια και δόντια, σε μια κοινωνία που δεν δέχεται εύκολα την αναπηρία.

Τιμές εισιτηρίων :
15€,
12€ (συνταξιούχοι, φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικοί), και
10€ (σύλλογοι και κάτοχοι κάρτας ανεργίας)
Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ
Προπώληση εισιτηρίων στο κυλικείο του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας τηλ: 2410 – 259936 .

Αποσπάσµατα κριτικών για την παράσταση του «Γάµου» σε σκηνοθεσία & θεατρική προσαρµογή Κώστα Τσιάνου,
Θεσσαλικό Θέατρο 1994, Θέατρο Μεταξουργείο 2000

Κώστας Γεωργουσόπουλος «ΤΑ ΝΕΑ»:
[…] Η ιστορία της Λενάκης είναι η ιστορία χιλιάδων γυναικών, συζύγων και µητέρων αυτού του έρµου τόπου. Απλή, τραγική, τρυφερή, αποτρόπαια, απελπισµένη και αισιόδοξη µαζί. Όπως η ζωή η ίδια.
[…] Όµως η συνταρακτική ερµηνεία της Άννας Βαγενά σφραγίζει αυτό το µικρό θαύµα. Η καλή ηθοποιός ώριµη, κυρία των µέσων της, αυθεντική, πλήρης, κάτοχος µιας συγκινησιακής δεξαµενής αρτεσιανών υδάτων, πλάθει µνηµείο ρόλου, αξέχαστη στιγµή.
Ο φίλος υπουργός Παιδείας πρέπει να δει την παράσταση και να την καταστήσει κτήµα εσαεί του σχολικού προγράµµατος. Υποκαθιστά ώρες ιστορικής, κοινωνικής, λογοτεχνικής και λαογραφικής ύλης […]

Μηνάς Χρηστίδης «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»:
[…] Η Βαγενά του «Γάµου» είναι -µε λίγα λόγια- συνταρακτική. Καταλαβαίνω την ηχηρότητα της λέξης, αλλά δεν την παίρνω πίσω. Δηµιούργησε ένα πρόσωπο. Μέσα σε δύο ώρες είδαµε τη µακριά ζωή µιας γυναίκας -η Λενάκη υπήρχε, πραγµατική, εκεί, στη σκηνή.
Με λιτή, αλλά ακριβέστατη κίνηση, µε λόγο καθαρό, στηριζόµενο και πλήρη. Με αποχρώσεις χωρίς χάσµατα και άλµατα. Και, κυρίως, µε συγκίνηση που ερχόταν από ερεθισµούς µιας προσωπικής µνήµης, τωρινής, χθεσινής και αρχαίας […]

Λέανδρος Πολενάκης «ΑΥΓΗ»:
[…] Ο «Γάµος» της Ξανθάκη είναι ένα πολύ δυνατό, πραγµατικά, κείµενο. Δείχνει το δρόµο που διανύσαµε για να φθάσουµε ως εδώ και τον δείχνει ανάγλυφο.
[…] Η Άννα Βαγενά είναι πράγµατι έξοχη, καθώς εστιάζει από διαφορετική κάθε φορά απόσταση το πρόσωπο της κεντρικής ηρωίδας µπαίνοντας και βγαίνοντας από τον ρόλο χωρίς να ταυτίζεται απόλυτα µ’ αυτόν. Η καλύτερή της ως τώρα δουλειά […]

Θυµέλη «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ»:
[…] Η θαυµάσια αυτή παράσταση, έχει µέγιστη αρετή της την ερµηνεία της Άννας Βαγενά. Η ηθοποιός καταθέτει απλόχερα όλη την ευαισθησία της, τη γνωστή αγάπη της για τους ανθρώπους της γενέθλιας γης της, της Θεσσαλίας. Η Ά. Βαγενά δεν ερµηνεύει απλώς το ρόλο της Λενάκης. Τον βιώνει, τον ανασύρει µέσα από τις «ρίζες» της, σαν ύµνο στη µάνα γενεών και γενεών της Θεσσαλίας. Τον τραγουδά µε την αλήθεια και τη γλυκύτητα των δακρύων της και τον αποθανατίζει […]

Ματίνα Καλτάκη «ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ»:
[…] Λόγια µετρηµένα, λόγια µε τη δύναµη της αλήθειας για την ύπαρξη και τον πόνο της, λόγια που στο στόµα της Άννας Βαγενά γίναν φωτιές συναισθήµατος. Θα ήταν λάθος να µιλήσουµε για υποκριτική ικανότητα της ηθοποιού. Η Βαγενά αναγνωρίζοντας στο ρόλο της Λενάκης κάποιους δικούς της, προσωπικούς κώδικες, δεν έπαιξε άλλον ένα ρόλο. Άνοιξε τα φυλλοκάρδια της και για δύο περίπου ώρες απογύµνωσε σ’ ένα φως ψυχής τους θεατές, δίνοντάς τους πίσω µόνο ότι ταιριάζει στο απολύτως ουσιώδες της ανθρώπινης ιδιότητας […]

Επιστροφή επάνω