Αρχική » Λάρισα » Φθηνότερα τα δίδακτρα στα φροντιστήρια
ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗ LARISSANET O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΛΟΥΧΟΣ

Φθηνότερα τα δίδακτρα στα φροντιστήρια

Φθηνότερα τα δίδακτρα στα φροντιστήρια

Μέχρι και 1.000 ευρώ λιγότερο κοστίζουν τα δίδακτρα στη Λάρισα σε σύγκριση με άλλες πόλεις –  Η ανασφάλεια είναι έκδηλη σε μαθητές και γονείς

Του Γιάννη Ανδρεάκη

Μία από τις εικόνες που συναντάει κάποιος στη Λάρισα και θυμίζει στους πολίτες της ότι πλέον το καλοκαίρι τελείωσε έχει να κάνει με τις παρέες των μαθητών που συνωστίζονται κατά τις ώρες των διαλλειμάτων στις εισόδους των φροντιστηρίων.

Με τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου να έχουν ήδη κυλήσει οι πεζόδρομοι έχουν αποκτήσει μια άλλη, νεανική, νότα, ενώ οι αίθουσες των τοπικών φροντιστηρίων ήδη ξεκίνησαν να στεγάζουν όνειρα και φιλοδοξίες των μαθητών για την είσοδο στη Σχολή της επιλογής τους.

Την απεικόνιση της τοπικής αγοράς των φροντιστηρίων, αλλά και όσα αναμένονται κατά τη νέα σχολική χρονιά, συμπυκνώνει με τις δηλώσεις που παραχώρησε στη larissanetο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης νομού Λάρισας Χρήστος Βλούχος, ο οποίος επίσης έχει τις ιδιότητες του εκπροσώπου του νομού Λάρισας στην Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) και του διευθυντή του Φιλολογικού Φροντιστηρίου «Μόρφωση».

«Οι μαθητές και ο Γολγοθάς των εξετάσεων…»

Έχοντας ήδη κάνει ο κ. Βλούχος τις πρώτες επαφές με μαθητές και γονείς του ζητούμε να συνοψίσει την εικόνα που συναντά ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. «Διακρίνω έκδηλη ανασφάλεια στον κόσμο. Μεγάλη είναι ανασφάλεια στους γονείς και τους μαθητές» τονίζει και προσθέτει «σε ό,τι αφορά τους γονείς η ανασφάλεια οφείλεται στο γεγονός ότι τα πράγματα στην εκπαίδευση δεν είναι παγιωμένα. Η Εκπαίδευση είναι ρευστό τοπίο. Ακόμη δεν καταλήξαμε σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα με την ενιαία συμφωνία των κομμάτων.

Όλοι ακούμε αποσπασματικά πράγματα… Αποσπασματικές αλλαγές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Η ανασφάλεια στους μαθητές προκύπτει από το ότι έχουν τρομοκρατηθεί απ’ το Γολγοθά των εξετάσεων που τους περιμένει. Κυρίως τους μαθητές της Α΄ Λυκείου με τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της τοπικής Ένωσης Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων και τονίζει ότι «τα ίδια τα πράγματα υποχρεώνουν τους μαθητές να κάνουν όσα περισσότερα μαθήματα μπορούν στο φροντιστήριο».

Σε ό,τι αφορά τους μαθητές της Β΄ Λυκείου ο κ. Βλούχος δηλώνει πως «τους απασχολεί το θολό τοπίο των Κατευθύνσεων Σπουδών. Τα πράγματα είναι γενικευμένα και χοντροκομμένα. Οι μαθητές θα επιλέξουν μεταξύ θεωρητικών και θετικών σπουδών και θα ακολουθήσουν το αντίστοιχο πεδίο βάση των μαθημάτων που θα επιλέξουν». Αναφερόμενος στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων επισημαίνει πως «νιώθουν τον εαυτό τους τυχερό καθώς θα δώσουν εξετάσεις με ένα σύστημα που γνωρίζουν καλά. Άρα η ανασφάλεια που έχουν είναι μικρότερη». Ο κ. Βλούχος συμπυκνώνοντας όσα αναμένονται φέτος δηλώνει πως «φοβόμαστε μήπως έχουμε μία απ’ τα ίδια σε ό,τι αφορά την Τράπεζα Θεμάτων. Υπάρχει προβληματισμός μήπως αργήσουν να ανακοινώσουν την Τράπεζα Θεμάτων για τη Β΄ Λυκείου» και προσθέτει πως «και εμείς στα φροντιστήρια νιώθουμε την αβεβαιότητα που νιώθουν και οι γονείς. Δεν γνωρίζουν που θα καταλήξει το Σύστημα και εμείς θέλουμε έγκαιρα να προσαρμόσουμε τη δουλειά μας στα νέα δεδομένα».

«Τα φέσια απειλούν τα φροντιστήρια»

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποκτά η συζήτηση με τον κ. Βλούχο όταν το θέμα περιστρέφεται στο ύψος των διδάκτρων που καλούνται να καταβάλουν οι γονείς των μαθητών. Ο πρόεδρος της τοπικής Ένωσης Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων είναι σαφής: «Στη Λάρισα τα δίδακτρα είναι έως και 1.000 ευρώ φθηνότερα σε σχέση με τα δίδακτρα φροντιστηρίων σε άλλες πόλεις. Αυτή η κατάσταση δεν είναι αποτέλεσμα των μεγάλων κερδών που είχαμε παλιότερα, είναι αποτέλεσμα του ανταγωνισμού και της οικονομικής κρίσης. Η κατάσταση με τα χαμηλά δίδακτρα απειλεί εμάς και την ποιότητα που ακόμα και σήμερα γονείς και μαθητές ζητούν από εμάς». Σε άλλο σημείο των δηλώσεων του ο κ. Βλούχος επισημαίνει «δεν νομίζω να υπάρχει πόλη με φθηνότερα δίδακτρα και αυτό το λέω με προβληματισμό. Ο ανταγωνισμός σε ό,τι αφορά τα δίδακτρα είναι σε τέτοιο επίπεδο που πολύ φοβάμαι πως τελικά αυτό θα αποβεί σε βάρος της λειτουργίας των φροντιστηρίων και της ποιότητας της παρεχόμενης φροντιστηριακής στήριξης».

Μάλιστα, προχωράει σε ανάλυση της κατάστασης που αντιμετωπίζουν τα φροντιστήρια τονίζοντας πως «υπάρχει μεγάλο λειτουργικό κόστος που σημαίνει κανένας εκπαιδευτικός ανασφάλιστος. Που σημαίνει σημειώσεις, συγγράμματα, υψηλά ενοίκια, φορολογία, ΟΑΕΕ. Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε τα φροντιστήρια εάν χρωστάμε στον ΟΑΕΕ». Ο κ. Βλούχος επισημαίνει ότι η προβληματική εικόνα που καταγράφεται οδήγησε σε «διαλύσεις σχημάτων φροντιστηρίων στη Λάρισα και στη συνέχεια σε συγχωνεύσεις». Πάντως, ο πρόεδρος της τοπικής Ένωσης Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων τονίζει πως «κάνουμε ότι μπορούμε για να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας με περισσότερες δόσεις, ενώ δείχνουμε ανοχή λόγω της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί».

Ένα άλλο μείζον ζήτημα που απασχολεί τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων είναι τα φέσια. «Αυτή τη στιγμή ο κίνδυνος εντοπίζεται αφενός στα υπερβολικά χαμηλά δίδακτρα και στις τεράστιες οφειλές που συγκεντρώνονται από τους μη συνεπείς γονείς» επισημαίνει ο κ. Βλούχος, ενώ προσθέτει απαντώντας σε σχετική ερώτηση πως «χρόνο με το χρόνο αυξάνεται ο αριθμός των μη συνεπών γονέων».

Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς…

Ζητάμε από τον κ. Βλούχο, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς και με βάση την πολύχρονη πείρα που έχει στο χώρο της Εκπαίδευσης, να απευθύνει συμβουλές προς γονείς και μαθητές: «Αρχικά, προς όφελος των γονέων και των μαθητών είναι να επιλέγουν το οργανωμένο, νόμιμο φροντιστήριο, απ’ ότι τα ιδιαίτερα μαθήματα και ακόμη περισσότερο τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα. Είναι τεκμηριωμένο και με αποτελέσματα ερευνών ότι οι περισσότερες και πλέον σημαντικές επιτυχίες σημειώνονται από μαθητές που φοιτούν στις τάξεις των φροντιστηρίων παρά από μαθητές που παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα.

Οι λόγοι είναι εκπαιδευτικοί και οικονομικοί. Στη συνέχεια θα ήθελα να καλέσω τους γονείς να στηρίζουν με όποιον τρόπο μπορούν τα παιδιά. Πρώτα απ’ όλα ψυχολογικά. Οι γονείς πρέπει να ελέγξουν τη δική τους ανασφάλεια και το δικό τους άγχος. Συνάμα, θα ήθελα να επισημάνω πως τα περισσότερα οργανωμένα φροντιστήρια μπορούν να στηρίξουν γονείς και μαθητές σε θέματα διαχείρισης άγχους, προγραμματισμού διαβάσματος, επαγγελματικού προσανατολισμού, συμπλήρωσης μηχανογραφικού δελτίου κλπ. Μάλιστα, γι’ αυτό έχουν συνεργάτες ψυχολόγους, διαιτολόγους – διατροφολόγους, συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού κ.α.

Τελειώνοντας, να πω για τον μαθητή που θέλει πως οι ευκαιρίες σπουδών είναι πολλές. Μια πιθανή αποτυχία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν σημαίνει αναγκαστικά κλειστές πόρτες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπάρχουν σχολές χαμηλόβαθμες με εξαιρετικές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης που ο κόσμος υποτιμά, καθώς δεν τις γνωρίζει, με ευθύνη της Πολιτείας».

ENTYΠΗ LARISSANET/ENΘΕΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Επιστροφή επάνω