Αρχική » Οικονομία » Φουντώνει ο «πόλεμος της Κυριακής»

Φουντώνει ο «πόλεμος της Κυριακής»

Φουντώνει ο «πόλεμος της Κυριακής»

Φουντώνει ο πόλεμος της Κυριακής, καθώς μετά τις αντιδράσεις των μικρομεσαίων εμπόρων και των εργαζομένων στην πιλοτική λειτουργία των καταστημάτων σε οκτώ τουριστικές περιοχές της χώρας, μία νέα εστία αντιπαράθεσης έρχεται στο προσκήνιο. Εμπορικά κέντρα και επιχειρήσεις του λιανεμπορίου εκτός των πιλοτικών περιοχών εξετάζουν να διεκδικήσουν και εκείνα, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, την πλήρη απελευθέρωση της λειτουργίας τους τις Κυριακές προκαλώντας νέο γύρο συγκρούσεων στην αγορά.

Χθες, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης ανέφερε ότι υπάρχουν πληροφορίες πως ενδέχεται να κατατεθεί σχετικό αίτημα στο Συμβούλιο της Επικράτειας από μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, δύο μεγάλα εμπορικά κέντρα που βρίσκονται εκτός των περιοχών όπου επιτρέπεται πιλοτικά το άνοιγμα των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του χρόνου εξετάζουν το ενδεχόμενο να προσφύγουν με το αιτιολογικό ότι το άνοιγμα των καταστημάτων στις οκτώ περιοχές λειτουργεί επιλεκτικά προς όφελος των καταστημάτων σε αυτές και νοθεύει τον ανταγωνισμό.

Ο ΣΤΟΧΟΣ. Την ανησυχία τους, πάντως, ότι ακόμα και εάν δεν προσφύγουν τώρα οι μεγάλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου θα το κάνουν στον μέλλον εκφράζουν και οι εργαζόμενοι και υποστηρίζουν ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η πλήρης απελευθέρωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων τις Κυριακές.
Με δηλώσεις του και ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος Θάνος Βασιλόπουλος έκανε λόγο για προσπάθεια μετατόπισης των τζίρων από τις μικρές επιχειρήσεις στις μεγάλες. «Θέλουν να βουτήξουν τους τζίρους από τους μικρούς και να τους εξαφανίσουν» υποστηρίζει.
Την ίδια ώρα, πάντως, η αγορά είναι χωρισμένη στα δύο με τις μεγάλες επιχειρήσεις να υπεραμύνονται του νέου μέτρου και τις μικρές να δηλώνουν ότι θα κάνουν ό,τι μπορούν ώστε στην πράξη να μην εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση. Μάλιστα, εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στην προσφυγή που έκαναν κατά της υπουργικής απόφασης την περασμένη εβδομάδα οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων εμπόρων (ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ) από κοινού με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος.

Εργαζόμενοι και μικρομεσαίοι ζητούν τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων, την προσωρινή αναστολή και την ακύρωση της υπουργικής απόφασης. Υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα δεν έχει δημιουργηθεί τόσο για το αν θα είναι ανοικτά τα μαγαζιά σε τουριστικές περιοχές, κάτι που όπως εκτιμούν είναι λογικό, αλλά για το ότι η τελευταία απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης λειτουργεί ως προάγγελος για την πλήρη απελευθέρωση της λειτουργίας όλων των καταστημάτων σε ολόκληρη τη χώρα όλες τις Κυριακές. Οπως λένε, η κυβέρνηση ξέχασε πολύ γρήγορα το πλεονέκτημα που ήθελε να δώσει στις μικρές επιχειρήσεις, όταν έλεγε δηλαδή ότι μόνο τα καταστήματα μέχρι 250 τ.μ. θα μπορούσαν να κάνουν χρήση της κυριακάτικης λειτουργίας, εφόσον το επιθυμούσαν, όλες τις Κυριακές του χρόνου.

Και ενώ μαίνεται ο πόλεμος για τις Κυριακές, θέμα αλλαγής και του καθεστώτος των προσφορών αλλά και των ενδιάμεσων εκπτώσεων θέτει η ΕΣΕΕ.

Με αφορμή την έναρξη χθες των θερινών εκπτώσεων ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης σημειώνει ότι παρά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει, ο νόμος περί εκπτώσεων «πρέπει να αναμορφωθεί με γνώμονα έναν «κώδικα δεοντολογίας» για την προστασία του καταναλωτή και τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων σε νέες, απλές πρακτικές πώλησης, λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη τη χαμηλή κατανάλωση που οδηγεί στο κλείσιμο των ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων. Τα εργαλεία της εμπορικής επικοινωνίας για την αύξηση των πωλήσεων «εκπτώσεις, προσφορές, προωθητικές ενέργειες και stock» δεν ορίζονται σαφώς και με απλό τρόπο με αποτέλεσμα να μη διακρίνονται με σαφήνεια οι διαφορές μεταξύ τους».

TO MONTEΛΟ. Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, με δεδομένο ότι κάθε επιχείρηση μπορεί να μειώνει και να αυξάνει τις τιμές ανάλογα με το κόστος των εμπορευμάτων, δεν συνεπάγεται ότι θα πρέπει να το πράττει οποτεδήποτε το επιθυμεί με τη λάθος χρήση των εκπτώσεων, προσφορών, προωθητικών ενεργειών και stock. «Αυτός είναι και ο λόγος που οι μικρομεσαίοι έμποροι δεν επιθυμούν το μοντέλο των υψηλών τιμών και των ακόμα υψηλότερων ποσοστών εκπτώσεων, αλλά της μιας τιμής, χαμηλής τιμής, όλο τον χρόνο με εξαίρεση τον αρχικό σκοπό των εκπτώσεων, λόγω τέλους εποχής» επισημαίνει ο κ. Κορκίδης. Προσθέτει μάλιστα ότι η ημερομηνία εκκίνησης των τακτικών εκπτώσεων δεν εξυπηρετεί όλους τους κλάδους, όπως σχολικά είδη, έπιπλα, ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά κ.λπ. Ηδη πολλοί εμπορικοί σύλλογοι έχουν εκφράσει την πρόταση να αλλάξει ο χρονικός προσδιορισμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων (middle season sales) και κυρίως να μην επιτρέπονται οι προσφορές 30 ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των τακτικών εκπτώσεων.

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Επιστροφή επάνω